• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168817
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Dkp05
+
-

تقویت مناسبات تهران- مسکو با راه‎اندازی کریدور شمال به جنوب

رئیس مرکز پژوهش‎های مجلس در دیدار با سفیر روسیه گفت: راه‎اندازی کریدور شمال به جنوب زمینه‎ساز تقویت مناسبات ایران و روسیه است.
به‎گزارش ایرنا، بابک نگاهداری در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش مراکز پژوهش‌ پارلمانی در امر قانونگذاری، گفت: با وجود همکاری‎های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، نهادهای مطالعات پارلمانی 2کشور نیز می‌توانند همکاری‌های ارزشمندی داشته باشند که این تعاملات به توسعه روابط فی‎مابین نیز کمک خواهد کرد. وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا نقش خود را به‌منظور توسعه همکاری تحقیقاتی 2کشور با همکاری اتاق‌های فکر روسیه ایفا کند.
نگاهداری همچنین به اهمیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در ترانزیت کالا در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه‌های گسترش همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه، می‌تواند ترانزیت کالا در کریدور شمال به جنوب باشد. وی یکی دیگر از زمینه‌های همکاری 2کشور را حوزه انرژی دانست و گفت: تا‌کنون توافقات خوبی در حوزه نفت و گاز و سوآپ بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه صورت گرفته است که در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها علیه 2کشور مؤثر خواهد بود.
لوان جاگاریان نیز در این نشست با استقبال از توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، گفت: راه‌اندازی و تقویت کریدور شمال و جنوب از مسیر ایران در راستای تقویت مناسبات فی‎مابین وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید