• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168449
+
-

لغو قرارداد بیمه‌ تکمیلی برای چشم‌پزشکی

بیمارستان‌های خصوصی چشم‌پزشکی، قرارداد خود را با بیمه‌های تکمیلی لغو کردند و این در حالی است که بخش زیادی از مردم تحت پوشش بیمه‌های پایه نظیر بیمه تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت هستند ولی حجم مراجعین بسیار زیاد و نوبت‌های چندماهه در مراکز دولتی باعث شده که با بهره‌گیری از بیمه‌های تکمیلی مراجعه بیشتری به مراکز درمانی خصوصی داشته باشند.
اما بین مراکز خصوصی چشم‌پزشکی و سندیکای بیمه‌‌گران چالشی به‌وجود آمده که موجب شده تا این مراکز درمانی قرارداد خود را با بیمه‌های تکمیلی تمدید نکنند.
براساس نامه‌هایی که این مراکز به بیمه‌ها ارسال کرده‌اند 2موضوع پرداخت بدهی‌ها و رعایت نشدن تعرفه‌های پزشکی دلیل اصلی اختلافات بین بیمه‌ها و مراکز درمانی چشم‌پزشکی خصوصی است.
فرهاد رضوان، مدیرعامل بیمارستان چشم‌پزشکی نور در این‌باره به ایلنا گفته است: «هر سال اول تیرماه سررسید قرارداد با بیمه‌هاست اما امسال بیمه‌های تکمیلی عضو در سندیکای بیمه‌ها و بیمه آتیه‌سازان حافظ حاضر به قبول تعرفه‌های مصوب دولت نیستند.  این در حالی است که این تعرفه‌ها بسیار کمتر از قیمت تمام‌شده خدمات است اما بیمه‌ها می‌خواهند با رقمی کمتر از آن با مراکز چشم‌پزشکی خصوصی قرارداد ببندند.»
 او ادامه می‌دهد: «شرایط اقتصادی برای مجموعه‌های درمانی چنان سخت شده که به هیچ عنوان نمی‌توان فروش خدمت زیرتعرفه دولتی را پذیرفت و اگر بیمه‌ها تعرفه‌های دولتی را بپذیرند، ما آماده همکاری با آنها هستیم.»
 همچنین به‌گفته مصطفی نادری، مدیرعامل بیمارستان بینا، برخی از بیمه‌های تکمیلی از مهر سال گذشته تا امروز هیچ پرداختی به بیمارستان‌ها نداشته‌اند و این موضوع موجب شده تا قدرت خرید بیمارستان‌ها کم شود که نتیجه آن کاهش کیفیت ارائه خدمت به بیماران است.
سیدعباس موسوی، مدیرعامل بیمارستان چشم‌پزشکی نگاه هم از گران شدن اقلام مورد نیاز در چشم‌پزشکی خبر می‌دهد و می‌گوید: «لنزی که بیماران آب‌مروارید استفاده می‌کنند الان حدود 200هزار تومان است. ژلی هم که برای تزریق در شبکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد پیش از این حدود 20هزار تومان بود اما الان قیمت 320هزار تومان شده است. آمپولی هم که برای تزریق استفاده می‌شود از 300هزار تومان به 600هزار تومان رسیده است. در این شرایط گرداندن بیمارستان‌ها بسیار سخت شده است. به این موارد باید 10درصد مالیاتی که پرداخت می‌کنیم هم اضافه شود.» او تأکید می‌کنید: «با وجود این ما تعرفه دولت را قبول کردیم، اما مجموعه‌های دولتی مانند بیمه‌های تکمیلی زیربار این موضوع نمی‌روند و همین مسأله موجب شده است تا قراردادی با بیمه‌های تکمیلی بسته نشود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید