• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168370
+
-

خداحافظی با افشاگری

سیدمحمد موسوی دعوت تیم‌ملی را رد کرد. اعتراض او به شرایط موجود واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است

خداحافظی با افشاگری

واکنش‌ها به حرف‌ سیدمحمد موسوی متفاوت است. بعضی‌ها جرأت او را ستایش کرده‌اند و می‌گویند او حرف‌هایی را زده که سال‌هاست در والیبال مطرح است ولی کسی جرأت رسانه‌ای کردنش را نداشته است. برخی هم به او خرده گفته‌اند که چرا قبل از مسابقات قهرمانی جهان جو تیم ملی را به هم ریخته است.
موسوی بعد از لیگ ملت‌ها به تیم ملی اضافه شد، در روزهایی که به‌نظر می‌رسید همه‌‌چیز بر وفق مراد بازیکنان و کادر فنی است. اما حرف‌های سید خلاف این را نشان می‌دهد. او به چند موضوع اشاره کرده است. مهم‌ترین اعتراض او به پاداش بازیکنان بعد از لیگ ملت‌هاست. از سال2013 تیم ملی در لیگ ملت‌ها شرکت می‌کند و همه کسانی که به والیبال نزدیک هستند می‌دانند که حضور در این مسابقات برای تیم‌ها درآمد دارد. تیم‌ها چه بازنده باشند و چه برنده، مبلغی را به‌عنوان جایزه دریافت می‌کنند. با توجه به تعداد بازی‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌ها، هر بازیکن بعد از لیگ باید مبلغ قابل توجهی بگیرد. اما در چند سال گذشته به‌خصوص از زمانی که تحریم‌ها به ایران تحمیل شد، بازیکنان هیچ پولی دریافت نکرده‌اند و گفته می‌شود فدراسیون درآمد حاصل از این مسابقات را صرف هزینه‌های بین‌المللی والیبال می‌کند. حالا اینکه چرا معادل ریالی این مبلغ به آنها داده نشده است، همان موضوعی است که موسوی به آن اشاره کرده. سال پیش گفته می‌شد بازیکنان تصمیم به اعتراض دسته‌جمعی داشتند اما بعضی از آنها با گرفتن بخشی از طلبشان منصرف شدند.
فدراسیون بعد از لیگ ملت‌های امسال به هر بازیکن 18میلیون تومان پاداش داد. این مبلغ با پاداشی که فدراسیون جهانی برای تیم‌ها و بازیکنان درنظر می‌گیرد، فاصله فاحشی دارد. موسوی معترض شده که چرا برای بازیکنان تیم ارزش قائل نشده‌اند. او حرف درستی زده اما گفته می‌شود در سال‌های قبل فدراسیون همین پاداش را هم از بازیکنان دریغ کرده بود.
موسوی از شرایط بد اردویی گفته و از بی‌احترامی‌ها و بی‌صداقتی‌هایی که دیده است. منتقدان او می‌گویند والیبال سال‌های قبل هم با همین نفرات مدیریت می‌شده و چرا او قبلا مشکلی نداشته است؟ اما میلاد عبادی‌پور جواب منتقدان را داده است. او با تأیید حرف‌های موسوی گفته: «ما هیچ موقع از امکانات فدراسیون صحبت نکرده‌‌ایم چون هیچ موقع کامل نبوده است. هر چیزی که موسوی گفته درست است.» گفته می‌شود تیم ملی سال‌ها قبل هم مشکل امکانات داشته است. حداقل اینکه امسال در همه اردوها در هتل المپیک ساکن بودند اما سال‌های قبل در بیشتر روزها در خوابگاه خود فدراسیون اردو داشتند.
بعضی‌ها حرف‌های موسوی را به نفع بهروز عطایی و کادرش می‌دانند. مسابقات قهرمانی جهان بعد از المپیک سخت‌ترین و مهم‌ترین میدان والیبال است. اگر تیم ملی در این مسابقات نتیجه نگیرد هم موسوی می‌تواند متهم شود که در حساس‌ترین روزها جو تیم را به هم زده و هم مسئولان تیم می‌توانند همین حرف‌های موسوی را بهانه کنند؛ اینکه تیم در شرایط نامناسبی تمرین کرد و به مسابقات رفت.
تیم ملی فردا عازم جام واگنر می‌شود و از همانجا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی اسلوونی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید