• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168088
+
-

نکته بازی/هوس «هیس» کرده‌اند

هنوز فصل فوتبال پرتغال شروع نشده که رقبای پورتو جنگ روانی علیه مهدی طارمی را از سر گرفته‌اند. ستاره ایرانی متهم است به اینکه با نوع زمین خوردنش داوران را مجاب به اعلام پنالتی می‌کند. این اتهامات در حالی پارسال در پرتغال اوج گرفت که با وجود کمک‌داور ویدئویی جایی برای فریبکاری باقی نمی‌ماند. آن جنگ روانی البته با هدف به حاشیه بردن طارمی آغاز شد که نتیجه هم نداد و این بازیکن علامت «هیس» را به شادی گل‌هایش ضمیمه کرد. حالا بعد از مسابقات هفته اول، بار دیگر یکی از مدیران اسپورتینگ به بهانه اتفاقات بازی این تیم با براگا و رد تصمیم داور از سوی VAR ابراز امیدواری کرده این اتفاق در مورد پنالتی‌های اعلام‌شده روی طارمی هم تکرار شود. به‌نظر می‌رسد دوستان دوباره هوس هیس کرده‌اند!

سپاهان طلسم را می‌شکند؟
با نزدیک شدن به آغاز مسابقات فصل جدید فوتبال ایران، بالاخره رخوت و سستی در حال رخت بر بستن است و کم‌کم فضای پرنشاط‌تری بر این حوزه حاکم می‌شود. حسن کار هم این است که یک افتتاحیه باشکوه داریم و قرار است استقلال و سپاهان استارت کار را مقابل هم بزنند. هر 2تیم مربی خارجی دارند و تحولات زیادی را از سر گذرانده‌اند؛ در نتیجه بازی رودرروی آنها از هر نظر غیرقابل تحلیل است و می‌تواند اتفاقات غیرمنتظره‌ای در دل داشته باشد. در این میان یک نکته آماری کار طلایی‌پوشان را دشوار می‌کند؛ اینکه در 21دوره گذشته لیگ برتر استقلال هرگز هنگام میزبانی در هفته اول شکست نخورده است. 9برد و 3تساوی حاصل 12میزبانی آبی‌ها در هفته نخست بوده است. آیا سپاهان این طلسم را می‌شکند؟

ما هم که طبق معمول هیچی
خبر رسیده حق پخش مسابقات فصل جدید لیگ عربستان به یکی از شبکه‌های تلویزیونی همین کشور واگذار شده است. رقم قرارداد هم به پول ما می‌شود بیشتر از هزار میلیارد تومان. این البته بین همین کشورهای عربی رقم خارق‌العاده‌ای نیست و به‌نظر می‌رسد حق پخش لیگ‌های امارات و قطر حتی بالاتر از این عدد واگذار می‌شود. در مورد فوتبال ایران اما نیازی به توضیح نیست که مسئولان صداوسیما اساسا ضرورتی برای پرداخت حق پخش حس نمی‌کنند. آنها ساعت‌ها با پخش تلویزیونی مسابقات کنداکتورشان را پر می‌کنند، مخاطب به‌دست می‌آورند و آگهی‌های گران‌قیمت می‌گیرند، اما نه‌تنها پول چنین سرویسی را نمی‌پردازند، بلکه ساعت برگزاری برخی مسابقات را هم تغییر می‌دهند!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید