• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165649
+
-

با مردم/افزایش 2برابری آب‌بها عادلانه نیست

2قبض آب با یک میزان مصرف به فاصله چند ماه افزایش حدود دوبرابری را نشان می‌دهند. مگر از سال گذشته حقوق من 2برابر شده است که باید پول آب و برق و... را دو برابر بپردازم. از تاریخ 23 آبان تا 30دی1400 به‌میزان 87مترمکعب آب مصرف کرده‌ایم که رقم پرداختی قبض 224هزارو100تومان بوده است. برای همین میزان مصرف در بازه زمانی 5 اردیبهشت تا 14تیر امسال رقم باورنکردنی 452هزار تومان ثبت شده است. من بازنشسته با کدام پول این رقم را بپردازم حتی با قسط‌بندی؟!
بهدانه از تهران 

سهمیه گازوئیل مینی‌بوس‌ها افزایش یابد 
جایگاه‌های سوخت بندرعباس گازوئیل به اندازه کافی برای عرضه به مینی‌بوس‌ها ندارند. این موضوع از سال97 بارها باعث اعتراض و پیگیری رانندگان مینی‌بوس شده است و هر بار با وعده به فراموشی سپرده شده ولی اکنون باعث ضرر مالی بسیار زیاد رانندگان شده است زیرا گاهی به اندازه یک شیفت کاری را در صف گازوئیل تلف می‌کنند تازه ممکن ا ست گازوئیل تمام‌شده باشد و به آنها نرسد. کافی نبودن سهمیه تخصیصی را نیز به این مسائل بیفزایید زیرا درحالی‌که به‌دلیل ترافیک و گرمای هوا مینی‌بوس‌ها در بندرعباس سوخت بیشتری مصرف می‌کنند سهمیه آنها متناسب با نیازشان نیست.
زرگر از بندرعباس 

پاکت‌های کاغذی جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود
مصرف این حجم از کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها فاجعه‌بار است. همه ما می‌دانیم که پلاستیک سال‌ها طول می‌کشد تا تجزیه شود و خسارات جبران‌ناپذیری هم به محیط‌زیست وارد می‌کند. در بیشتر کشورها تمهیداتی در این مورد اندیشیده شده است. بهتر است ما هم پاکت‌های کاغذی را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کنیم چرا که پاکت‌های کاغذی، قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.
صابری از شهریار

پیامک
بساط کردن دستفروشان در سبزه‌میدان عابران را به دردسر انداخته است
استقرار هر روزه دستفروشان از سبزه‌میدان تا چهارراه مصطفی خمینی (سیروس سابق)، عبور و مرور را برای عابران بسیار دشوار کرده و موجب شلوغی و کلافگی آنها شده است. این موضوع به‌خصوص برای کسبه‌ای که هر روزه و به‌طور مداوم از این مسیر تردد می‌کنند بسیار آزاردهنده شده است.
هدایت‌طلب از تهران

آب شرب میرآباد ثلاث باباجانی آلوده است
مردم میرآباد در شهرستان ثلاث باباجانی از توابع کرمانشاه آب شرب ندارند و آبی که با منبع آب به دستشان می‌رسد آلوده است. به‌گونه‌ای که بیماری در بین مردم زیادشده است و نگرانی از بابت ادامه این روند عرصه را بر مردم تنگ کرده است. منبع آب روستا با احشام مشترک است و تقاضا این است که به داد مردمی برسند که شغل‌شان دامداری و کشاورزی و زندگی‌شان وابسته به آب است.
میرآبادی از کرمانشاه 

در مورد ارقام قراردادهای بازیکنان فوتبال شفاف‌سازی‌ شود
واقعا ارقام قرارداد بازیکنان فوتبال نجومی است! خوب است مسئولان شفاف‌سازی‌ کنند که این ارقام بر چه اساس و مبنایی است؟ در شرایطی که تعداد زیادی از جوانان بیکار هستند و از نظر اقتصادی در وضعیت بدی به ‌سر می‌برند اعلام این ارقام، موجب دلسردی  می‌شود. مگر ارقام قرارداد بازیکنان از بیت‌المال خرج نمی‌شود؟ اگر چنین است مسئولان در این خصوص شفاف‌سازی‌ کنند.
غلامی از تهران

پیام
موش‌ها در شهر تهران بسیار زیاد شده‌اند
موش‌ها در شهر زیاد شده‌اند و مسئولان شهری باید فکری به حال این موضوع بکنند. در همه‌جا از باغچه‌ها و معابر عمومی گرفته تا پیاده‌رو و خیابان حضور موش‌ها ملموس است که در صورت استمرار، مشکلات سلامتی برای مردم در پی دارد. البته مأموران شهرداری اقداماتی ازجمله تله‌گذاری برای از بین بردن آنها انجام داده‌اند اما به‌نظر می‌رسد این اقدامات کافی نبوده و حداقل با فرارسیدن تابستان کافی نیست. بدیهی است که مردم هم باید رعایت کنند و زباله‌های خود را تنها در سطل‌های شهری بریزند و در خرابه‌ها و معابر نریزند تا باعث تجمع موش‌ها نشود.
پویا از تهران

روستای کنخ پس از زلزله همچنان نابسامان است
با وجود تلاش‌هایی که امدادگران و تیم‌های اعزامی در مورد کمک به زلزله‌زدگان داشته‌اند روستای کنخ از توابع بندرلنگه همچنان نابسامان است و مردم در گرمای جانفرسای این منطقه سرپناه مناسب و امکانات بهداشتی ندارند. هنوز مسئولان به این روستا نیامده‌اند و مردم روستا تقاضای توجه و حمایت دارند.
کوهزاد از بندرلنگه

اخبار رسیده از تقلب در کنکور مبهم ماند
خبر رسید که در کنکور سراسری تقلب‌هایی صورت گرفته و برخی افراد دستگیر شده‌اند. چند روز قبل هم در خبرهای رسانه ملی آمد که هیچ تقلبی در کنکور صورت نگرفته است. اگر تقلبی نبود چرا این تعداد آدم دستگیر شده‌اند و تصاویر و اخبار منتشر شده چه می‌گویند. اگر هم تقلب بوده که باید آشکارسازی شود تا حقی از داوطلبی ضایع نشود.
نادری از تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید