• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190074
+
-

با مردم/اجبار کردن مالکان به اجاره چندساله منصفانه نیست

اجبار کردن مالکان به قرارداد رهن و اجاره مسکن به‌صورت چند‌ساله امکان پذیر نیست و بدیهی است در همه بخش‌های اقتصاد نمی‌توان اشخاص را ملزم به قیمت معینی برای کالا و خدمات کرد. دو راه برای کمک به مستأجرین وجود دارد: اول اینکه از قشر ثروتمند مالیات بر دارایی و عوارض سالانه بیشتری بگیرند و به مستأجرین وام بدون بهره رهن بدهند و دوم به روش‌های علمی درست قیمت‌ها را کنترل کنند زیرا یکی از دلایل افزایش مبلغ رهن و اجاره، تورم است.
اردشیر نعمت پژوه از تهران

شماره تلفن‌های پاسخگویی به رزمندگان و کارت‌های ایثارشان فعال نیست
در سال‌های اخیرکارت‌هایی برای ایثارگران رزمنده صادر شد و به آنها اعلام شد متعاقبا مزایای آن به اطلاع رزمندگان خواهد رسید. با گذشت 2 سال هیچ مزیت تعریف شده‌ای برای این کارت‌ها اعلام نشد تا اینکه هفته گذشته با پیامکی به رزمندگان اعلام شد که می‌توانند هر سؤالی درخصوص این کارت‌ها دارند از شماره تلفن 42830000بپرسند. از آن روز در تمام ساعات اداری این شماره اشغال است و پس از پایان ساعت اداری اعلام می‌شود که ساعت پاسخگویی به این شماره پایان یافته است. سازمان رزمندگان یا هر سازمان دیگری که متولی صدور و ارائه خدمات این کارت‌هاست در این خصوص اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی‌ کند.
ذوالفقاری از ملایر

برخی روزها هیچ قطاری به متروی هشتگرد نمی‌آید
به‌رغم ساخت ایستگاه عریض و طویل مترو در هشتگرد ساعات حرکت قطار در ایستگاه بسیار محدود است و برخی اوقات هیچ قطاری به ایستگاه نمی‌آید. هدف از ساخت ایستگاه عظیم هشتگرد بدون تردد یا با تردد بسیار محدود قطار چه بوده است؟
قهرمانی از هشتگرد

پیامک
پشتیبانی و هماهنگی سایپا بسیار ضعیف عمل می‌کند

خودرویی که از سایپا خریده‌ام و هنوز دارای گارانتی است در خیابان دچار مشکل شد و با تماس با پشتیبانی خدمات گارانتی‌دار سایپا خراب شده و کارشناس آمده شناسایی کرده مشکل رو. حمل‌ونقل آمده برده نمایندگی مدنظر خودشون و نمایندگی تحویل نمی‌گیرد و جرثقیل هم ول کرده رفته. سرش شلوغه پس چرا بردن. میگه من تحویل نمی‌گیرم. پشتیبانی هم پاسخ نمی‌ده و مدام در حال هماهنگی هستند.نمایندگی اکبرزادگان خیابان نامجو
باغیان از تهران

چه‌کسی سود 2 سال مسدودی پول برای خودرو را می‌دهد
با اعلام نتایج خودروهای ثبت نامی که بابت آنها حساب وکالتی باز کرده و پولمان بلوکه ماند، مشخص شده است پولی که در زمستان 1401داده‌ایم تا 1403در حساب می‌ماند و زمان تحویل خودرو سال 1403است. این در حالی است که دولت وعده داده بود تا پایان 1402خودروهای ثبت‌نامی تحویل شود، ‌اما زمان تحویل‌خودروهای‌ایران‌خودرو را پاییز تا زمستان۱۴۰۳اعلام کرده‌اند! این چه روالی است که بر سر اندک دارایی‌های باقیمانده مردم می‌آورند؟ تقاضا می‌شود مسئولان به تعهدشان پایبند باشند.
احمدی از تهران

به‌کارگیری نخبگان جلوی مهاجرت را خواهد گرفت
برخی مسئولان با به‌کار نگرفتن نخبگان باعث مهاجرت آنان می‌شوند که این امر در مورد مدیران ضعیف بیشتر مصداق دارد زیرا یک مدیر ضعیف و ناکارآمد هرگز نمی‌تواند و نمی‌خواهد از نخبگان استفاده کند زیرا در این صورت نقاط ضعف مدیریت آنها آشکار می‌شود و به این صورت نخبگان را از خود و مجموعه دور می‌کند و چه بسا چاره‌ای جز مهاجرت باقی نمی‌ماند.
سرهنگی از تهران

پیام
مسیر ریلی قزوین به رشت چه شد

به‌رغم ساخت خط راه‌آهن قزوین-رشت و وعده وعیدهای فراوان از سوی مسئولان با گذشت چندین سال از ساخت این خط، قطار مسافربری در این مسیر تردد ندارد. آیا این خط مختص قطار باری است و چرا از این ظرفیت برای مسافربری استفاده نمی‌شود.
ظاهری از رشت

تراش آسفالت در محدوده پل کردان 3ساله شد
از حدود 3 سال قبل محدوده پل کردان نرسیده به هشتگرد در اتوبان کرج - قزوین به سمت قزوین برای روکش آسفالت و انجام تعمیرات تراشیده شده و به حال خود رها شده است. این وضعیت برای خودروهای عبوری ایجاد آسیب کرده و همچنین باعث بروز حوادث برای رانندگان ناشی و ناآشنا با مسیر می‌شود. از مسئولان تقاضا می‌شود هر چه سریع‌تر برای آسفالت این قسمت از اتوبان اقدام کنند.
زمانی از قزوین

از بین بردن زمینه‌های فساد مهم‌تر از مجازات مفسدین است
منطقی نیست که زمینه‌های فساد اخلاقی در جامعه رها شود، بعد فاسد را به شدید‌ترین حالت ممکن مجازات کنند. مسئولان و متولیان فرهنگی و اجتماعی و دانشگاهیان باید نسبت به شناسایی و برنامه‌ریزی برای از بین بردن خاستگاه‌های فساد اقدام کنند آن وقت اگر فسادی بروز کرد برخورد با شدیدترین شکل ممکن امری اجتناب‌ناپذیر و بازدارنده خواهد بود.
صناعی از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید