• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165554
+
-

ثبت‌نام جدید مسکن دولتی

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام مجدد متقاضیان نهضت ملی مسکن را در سامانه طرح‌های حمایتی اعلام کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین‌های تأمین‌شده قبلی یا تأمین زمین جدید جهت احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای کشور، به اطلاع می‌رساند متقاضیان واجد شرایط مسکن می‌توانند از ساعت۱۲ روز چهارشنبه (15تیرماه) با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir  نسبت به ثبت‌نام در این شهرها اقدام کنند. 
به گزارش همشهری، بررسی سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد فعلاً امکان ثبت‌نام در برخی از شهرها در 9استان بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و هرمزگان وجود دارد؛ اما تاکنون وزارت راه و شهرسازی نام شهرهای مجاز را منتشر نکرده است. البته متقاضی با واردکردن 3حرف از نام شهر مورد تقاضا برای ثبت‌نام، می‌تواند از بازبودن ثبت‌نام برای شهر موردنظر خود مطلع شود. 
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، فعلاً فقط در شهرهایی ثبت‌نام صورت می‌پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته یا زمین جدید تأمین شده باشد و درصورت تأمین زمین در سایر شهرهای کشور، سامانه در این شهرها نیز به‌تدریج بازگشایی خواهد شد. برای قبولی در فاز هفتم ثبت‌نام مسکن دولتی نیز داشتن فرم جیم سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال1395 به بعد، استفاده‌نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی حوزه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون و احراز سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید