• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165541
+
-

به یاد پدرخوانده

بازیکنان ایتالیایی به لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا هجوم برده‌اند

به یاد پدرخوانده

کم‌کم تعداد بازیکنان سرشناس حاضر در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا به رقم چشمگیری تبدیل می‌شود. پس از گرت بیل، کیه‌لینی و اینسینیه حالا برناردسکی هم که می‌توانست فوتبالش را در اروپا ادامه دهد، راهی آمریکا  و اف‌سی‌تورنتو شده است. از این لیگ به‌عنوان مقصد آینده کریستیانو رونالدو و مسی هم یاد می‌شود اما در سن بازنشستگی و زمانی که خودشان تشخیص بدهند دیگر نمی‌توانند در باشگاه‌های بزرگ بازی کنند.

گرت بیل
بیل سومین ستاره لس‌‌آنجلس اف‌سی در این فصل خواهد بود و در کنار ولا و کیه‌لینی بازی خواهد کرد. این باشگاه تنها 7‌سال قدمت دارد. او این شانس را داشت تا پس از پایان قراردادش با رئال‌مادرید به کاردیف‌سیتی در کشور خودش برود اما ترجیح داد به آمریکا منتقل شود تا فرصت بیشتری برای گلف داشته باشد. مقامات شهر «بالا» برای تجلیل از سرشناس‌ترین بازیکن فوتبال کشورشان که مدتی گران‌قیمت‌ترین بازیکن دنیا هم بود، تصمیم گرفتند که در مدت برگزاری رقابت‌های یورو۲۰۱۶، نام شهرشان را به بیل تغییر بدهند و این کار را ‌هم کردند ولی بعد از مدتی نام شهر خود را به قبل برگرداندند.

کیه‌لینی
آقای کاپیتان پس از 18سال یوونتوس و تیم ملی ایتالیا را ترک کرد و به لس‌آنجلس اف‌سی پیوست. او 425بار با پیراهن یووه و 117بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت. کیه‌لینی سابقه بازی برای ایوورنو، رم و فیورنتینا را هم دارد.

برناردسکی
وینگر ایتالیایی و ملی‌پوش یوونتوس بعید است آخرین ایتالیایی این فصل لیگ آمریکا باشد. آندره‌آ بلوتی هم قصد داشت به تورنتو برود اما انگار منچستریونایتد و چند تیم دیگر او را می‌خواهند. برناردسکی به‌اندازه کافی برای یوونتوس گل نزد (10گل در 120بازی) چون او اصولا در هیچ تیمی به‌اندازه کافی گل نمی‌زند و علاقه زیادی به نزدیک‌شدن به دروازه حریف ندارد که این برای یک وینگر اصلا خوب نیست. او 35بازی ملی هم دارد با 6گل زده برای ایتالیا و یک قهرمانی یورو.

داگلاس کاستا
داگلاس کاستا با سابقه 3‌قهرمانی در بوندس‌لیگا با بایرن و 3‌قهرمانی با یوونتوس در سری‌آ به گرمیو در برزیل برگشت اما درنهایت راهی آمریکا شد. او در 31سالگی که سن اوج یک‌بازیکن فوتبال است، یک گوشه دنیا در حال بازی است. او حالا عضو تیم لس‌آنجلس گلکسی است.

شکیری
ژردان شکیری در بایرن مونیخ و لیورپول هم بازی کرده و حالا در 30سالگی دچار پیری زودرس شده و چاره‌ای نداشته جز آنکه به آمریکا و باشگاه شیکاگو فایرز بپیوندد. او بیش از 100بازی ملی در تیم سوئیس دارد و 2‌بار لیگ قهرمانان را هم برده است.

منساه
فقط مهاجمان نیستند که برای بازی در آمریکا وسوسه می‌شوند. جاناتان منساه 5فصلی می‌شود که در ‌آمریکا توپ می‌زند و عضو باشگاه کلمبوس کرو است. بازیکن غنایی هم‌اکنون یکی از بهترین مدافعان لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکاست. او در آنژی ماخاچ‌قلعه، اودینزه و گرانادا بازی کرده است.

بلیک
آندره بلیک جاماییکایی 2‌بار ‌عنوان بهترین دروازه‌بان فصل MLS را به‌خود اختصاص داده است. در فصل اخیر پس از مت ترنر، دومین دروازه‌بان برتر شد که از این لحاظ هم دبل کرد. این بازیکن هرگز در تیمی جز فیلادلفیا یونیون بازی نکرده است.

ماتوییدی
بلیز ماتوییدی را باید یادتان باشد. او هر بار مقابل مسی با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی فرانسه یا یوونتوس بازی کرد، موفق به مهار این بازیکن شد. چند فصلی می‌شود او در باشگاه اینتر مایامی، متعلق به دیوید بکام توپ می‌زند. حالا در 34سالگی با افتخارات زیادی ازجمله قهرمانی جام‌جهانی، سومین فصل حضورش را در این لیگ سپری می‌کند.

چیچاریتو
خاویر ارناندس 33ساله ملقب به چیچاریتو زمانی در منچستر‌یونایتد و یک نیم‌فصل در رئال مادرید یک مهاجم ذخیره طلایی بود و حالا گلزن طلایی تیم لس‌آنجلس گلکسی است. او این فصل در 21بازی، 17گل به ثمر رسانده و با اینکه 13مسابقه را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده، تنها 2‌گل از والنتین کاستیانوس که با 19گل برای نیویورک‌سیتی آقای گل لیگ شده و کفش طلا به‌دست آورده، کمتر زده است.

اینسینیه
لورنتزو اینسینیه همین پارسال به‌عنوان بازیکن ثابت ترکیب تیم ملی ایتالیا توانست قهرمان اروپا شود. او در 33سالگی برای نخستین‌بار تصمیم گرفته خارج از ناپولی به بازی ادامه دهد و برای همین تیم اف‌سی‌تورنتو را برای ادامه فوتبالش برگزیده است.

کارلوس ولا
دیگر مهاجم سرشناس مکزیکی شاغل در این لیگ تجربه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی مثل سوسیداد، اوساسونا، وست‌بروم، آرسنال و سلتاویگو را دارد. او در 103بازی برای لس‌آنجلس اف‌سی 70گل و 30پاس‌گل به‌تنهایی به ثبت رسانده است.

ایگواین
گونسالو ایگواین در باشگاه‌های خیلی بزرگی مثل رئال‌مادرید، یوونتوس، میلان‌(قرضی)، چلسی و ناپولی بازی کرده. چند ماه پیش شایعه شده بود که می‌خواهد در 34سالگی فوتبال را کنار بگذارد اما خودش این موضوع را تکذیب کرد. او از سال2020 به اینتر مایامی پیوسته و در 51بازی لیگ توانسته 15گل برای این تیم بزند. او در رئال‌مادرید 121گل و 56پاس‌گل در 264بازی ثبت کرده بود. ایگواین در یوونتوس 66گل و در ناپولی هم 91گل وارد دروازه رقبا کرد اما آمارش در باشگاه دیوید بکام چندان خوب نیست.

ایتالیایی‌ها 
غیر از کیه‌لینی، اینسینیه و برناردسکی بازیکنان ایتالیایی زیادی سابقه بازی در این لیگ را دارند. از بازیکنان ایتالیایی که تاکنون به MLS رفته‌اند، می‌توان فهرستی طولانی تهیه کرد. بیشتر ایتالیایی‌ها در تیم اف‌سی تورنتو عضو بودند؛ نیکولا گاریکولا و روبرتو دونادونی (مترو استارز)، جورجو کیه‌لینی (لس‌آنجلس)، گابریل کوربو، برناردو کورادی، مارکو دی‌وایو، مارکو دونادل، ماتئو فراری، الساندرو نستا، دنیله پاپونی، ماتئو مانکوسکو و آندره‌آ پیسانو (مونترئال)، والتر زنگا و جوزپه گالدریسی (نیو انگلند)، آندره‌آ پیرلو (نیویورک سیتی)، کارلو کودیچینی (گلکسی)، ویتو مانونه (مینه‌سوتا)، جوزه مائوری (کانزاس سیتی)، آنتونیو نوچرینی (اورلاندو)، جوزپه روسی (سالت‌لیک سیتی) پائولو تورناگی (شیکاگو و ونکوور) و...

 

این خبر را به اشتراک بگذارید