• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165499
+
-

استقلال- عارف؛ در بن‌بست؟

توافق با محمد محبی، برای استقلال جذاب است اما مبلغ درخواستی غلامی کام آبی‌پوشان را تلخ کرده

استقلال- عارف؛ در بن‌بست؟

باشگاه سانتاکلارا که برای فروش محمد محبی به یکی از تیم‌های مطرح پرتغال برنامه‌ریزی کرده و به همین‌خاطر بند فسخ 3میلیون یورویی را در قرارداد این بازیکن گذاشته بود حالا با اصرار باشگاه استقلال و همچنین ریکاردو ساپینتو مواجه شده و به‌نظر می‌رسد در روزهای آینده رضایتنامه این بازیکن را برای تیم آبی‌پوش صادر خواهد کرد. البته رضایتنامه محبی برای حضور در استقلال قرضی است و محبی تنها در فصل پیش رو، برای استقلال بازی خواهد کرد و بعد از آن احتمالا بار دیگر به پرتغال برمی‌گردد. مبلغی که باشگاه استقلال برای خرید قرضی محمد محبی به تیم سانتاکلارا پیشنهاد داده حداکثر 300هزار دلار است. باشگاه استقلال پیش‌تر پیشنهاد داده بود در ازای پرداخت 500هزار دلار رضایتنامه محمد محبی را به‌صورت قطعی از باشگاه سانتاکلارا دریافت کند که با این خواسته مخالفت شد.
گفته می‌شود در روزهای اخیر ساپینتو سرمربی جدید استقلال هم به این نقل و انتقال کمک کرده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده باشگاه سانتاکلارا رضایتنامه محبی را برای استقلال صادر کند. یکی از دلایل قبول پیشنهاد استقلال هم این است که باشگاه سانتاکلارا متوجه شده با حضور محبی در اردوی تیم آبی او یک‌بار دیگر شانس ملی‌پوش شدن و بازی در ترکیب تیم ملی ایران را پیدا خواهد کرد و این موجب بالا رفتن قیمت این بازیکن ایرانی می‌شود. از طرفی این خرید می‌تواند فشار هواداران استقلال روی باشگاه را بابت عملکرد مدیرانش در فصل نقل و انتقالات کاهش دهد.
   
مذاکره با غلامی به بن‌بست رسید
استقلال در چند روز گذشته مذاکراتی را هم با عارف غلامی انجام داده ولی هنوز به توافقی با این بازیکن نرسیده است. غلامی از لیگ قطر پیشنهاد 600هزار دلاری دارد و مشکل بزرگ برای آبی‌پوشان این است که او پیشنهاد سنگینی به باشگاه استقلال ارائه کرده است. استقلال 3روز پیش قرارداد رافائل سیلوا را تمدید کرد، ولی جالب اینجاست که مبلغ پیشنهادی غلامی به استقلال بسیار سنگین و خارج از عرف بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ایران است. همین موضوع باعث شده فعلا روند مذاکرات به نتیجه روشن و قطعی نرسد و باشگاه مذاکره با سایر گزینه‌ها را ادامه دهد. به‌نظر می‌رسد غلامی برای ماندن در استقلال باید توقعات مالی‌اش را تا حدود زیادی پایین بیاورد. البته غلامی عصر دیروز با انتشار یک‌استوری به شایعاتی که در مورد او رسانه‌ای شده واکنش نشان داد و مدعی شد برای تمدید با تیم محبوبش قول داده و بر سر قولش هم مانده است. او عنوان کرده بحثی برای جدایی ندارد مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد!

این خبر را به اشتراک بگذارید