• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165493
+
-

طلسم برنز را می‌شکنم

محمدعلی گرایی از بند مصدومیت رها شده و بعد از 3مدال برنز جهان این بار به قصد طلا راهی مسابقات جهانی می‌شود

طلسم برنز را می‌شکنم

محمدعلی گرایی دارنده 3مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا حدود 2ماه پیش از ناحیه رباط صلیبی پا دچار مصدومیت شدید شد و نتوانست در تورنمنت ایتالیا کشتی بگیرد. محمدعلی گرایی در المپیک توکیو تا یک‌قدمی مدال رفت ولی نتوانست دست پر به ایران برگردد. هرچند او در المپیک به مدال نرسید ولی شهرت جهانی‌اش با اجرای فن سنجاب پرنده روی حریف کروات، بیش از پیش شد تا جایی که بسیاری از برنامه‌های خارجی هم این فن را به نمایش گذاشتند. گرایی پس از توکیو در رقابت‌های جهانی نروژ همانند 2 جهانی دیگر که مدال برنز گرفته بود باز هم صاحب مدال برنز شد تا در کسب عنوان سومی جهان هت‌تریک کرده باشد. نفر سوم جهان درباره مصدومیت، بازگشتش به تمرینات و وعده‌های توخالی که شنیده با همشهری ورزشی صحبت کرده است.

    به‌خاطر مصدومیت، بعد از مسابقات جهانی نروژ در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکردی. هم‌اکنون شرایط چطور است؟
در اردوی تیم ملی از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شدم. البته خیلی هم شانس آوردم و خواست خدا بود که رباط پاره نکردم و کارم به عمل نکشید. حدود 2ماه را از دست دادم ولی الان شرایط بهتری دارم. الان که با شما صحبت می‌کنم تمرینات کشتی‌ام را به‌صورت سبک شروع کرده‌ام و با هماهنگی پزشکم و کادر فنی طی این مدت باقیمانده فشار تمرینات را بیشتر می‌کنم تا برای مسابقات آینده آماده شوم.

   در مراسم خداحافظی فرانک استابلر حضور داشتی اما در مبارزه‌ات از ناحیه پا مصدوم شدی و به کشتی ادامه ندادی. مشکل خاصی که برایت پیش نیامد؟
برای مراسم خداحافظی استابلر، من به همراه رضا (رضا گرایی برادر کوچک‌تر محمدعلی گرایی) دعوت شده بودیم. قرار بود رضا با استابلر کشتی بگیرد و من اصلا قرار نبود کشتی بگیرم. فقط به‌عنوان مهمان دعوت شده بودم و به‌خاطر پایم دوست نداشتم روی تشک بروم. ولی یک‌سری اتفاق افتاد که تصمیم گرفتم کشتی بگیرم. در کل هم مشکلی پیش نیامد و جای نگرانی نیست. الان شرایط پایم خوب است.

    قرار است راهی تورنمنت لهستان شوی. برای حضور در این مسابقات آماده هستی؟
شرایطم ایده‌آل نیست ولی شرایط بدی هم ندارم. لازم است در یک تورنمنت محک بخورم و برای این موضوع آماده هستم. کشتی ورزش سختی است و مصدومیت هم جزئی از ورزش ماست که دیگر به آن عادت کرده‌ایم.

   در 3دوره مسابقات جهانی مدال برنز گرفتی. جهانی صربستان را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
اول تمام تلاشم را می‌کنم که ملی‌پوش ایران در وزن 77کیلوگرم باشم و بعد از آن می‌روم تا این دفعه طلسم تکرار مدال برنز را بشکنم و طلا بگیرم.

   سال‌هاست در 77کیلوگرم کشتی می‌گیری و با خداحافظی توماس لورینچ قهرمان مجارستانی المپیک توکیو، به‌نظر فرصت خوبی برای کسب مدال طلا داری.
77کیلوگرم وزن شلوغی است و هیچ وقت مشخص نیست چه اتفاقی برای این وزن رخ می‌دهد. قهرمانان خوب و صاحب‌سبکی داریم و من هم اصلا ناامید نیستم و برای کسب مدال طلا تلاش می‌کنم.

   بعد از کسب سومین مدال برنز جهان گفته شد وضعیت اشتغالت حل شده است. این خبر صحت داشت؟
نه، اصلا هیچ اتفاقی رخ نداد و من هم دیگر پیگیری نکردم. اینقدر دروغ شنیده‌ام که دیگر پیگیرش نشدم و اصلا نمی‌دانم کارم در چه مرحله‌ای است. هر وقت مدالی در مسابقات آسیایی یا جهانی می‌گیرم یکی دو هفته این صحبت‌ها را مسئولان ورزش استان می‌کنند و بعد از آن دیگر خبری نمی‌شود تا مسابقه بعدی که در مراسم استقبال می‌بینیم‌شان و دوباره همین بحث‌ها می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :