• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165207
+
-

با مردم/سامانه بازرگام دولت، اقلام اساسی ندارد

سامانه بازرگام که دولت برای توزیع اقلام خوراکی تنظیم بازار رونمایی کرده، چند وقتی است در برخی استان‌ها از توزیع اقلام مهمی مثل برنج، گوشت و روغن خودداری می‌کند. ازجمله در استان البرز و کرمانشاه و تهران. البته باقی کالاها را نیز اغلب عدم‌موجودی می‌زند. کارکرد این سامانه چیست و چرا موجودی ندارد؟ 
حسن‌زاده از کرمانشاه

زمان صدور پروانه شهرسازی کاهش یابد
مدت‌ها قبل وعده کرده بودند که مدت زمان صدور پروانه شهرسازی کاهش یابد و حتی اخیرا قول دادند این موضوع در دستور کار باشد که مردم زمان کمتری برای پروانه شهرسازی معطل شوند. مهرماه سال گذشته اعلام کردند که به سرعت این کار انجام می‌شود و مردم کمتر معطل خواهند شد ولی اکنون در تیرماه همچنان خبری نیست و من منتظرم خبری از کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی بشنوم. تقاضا این است که شورای اسلامی شهر در این خصوص مصوبه داشته باشد که قابلیت اجرایی آن پیگیری شود.
سامانی از تهران
 
آب پاکدشت از 2 هفته قبل مدام قطع است 
2 هفته است که آب آشامیدنی پاکدشت در نزدیکی تهران قطع است و آبی که تانکرها می‌آورند هم سالم نیست و باعث بروز مشکل به‌ویژه در کودکان شده است. از طرفی امثال من کارگر هم، توان خرید آب معدنی نداریم و برخی از روزها اگر زودتر از سرکار به خانه بیایم از منزل مادر همسرم در یاخچی آباد چند گالن آب می‌آورم. چه زمانی این وضع تمام می‌شود و آب دوباره وصل می‌شود؟ 
هژبری از پاکدشت

پیامک
 مسدود کردن پل هوایی شهر قدس بدون اطلاع قبلی دردسر‌ساز شده است
مدتی است شهرداری شهر قدس، ورودی‌های دو طرف پل هوایی رابا استفاده از نرده های فلزی مسدود کرده است وبه شهروندان اجازه استفاده از آن را نمی‌دهد. در ظاهر پل عیب و نقصی ندارد و این شبهه پیش می‌آید که شاید به‌خاطر صرفه‌جویی در مصرف برق پله‌های برقی این پل و یا جلوگیری از ورود و توقف افراد معتاد و یا کارتن خواب چنین اقدامی صورت گرفته است. درهرحال شهرداری باید در مورد این اقدام اطلاع‌رسانی کند و به مردم توضیح دهد. چرا که عدم‌امکان استفاده از این پل واقعا دردسر‌ساز شده است.
جابری از شهر قدس

افزایش 40تا 60درصد شهریه مدارس در توان خانواده‌ها نیست 
مدارس غیرانتفاعی شهریه‌ها را بین 40تا 60درصد گران کرده‌اند که البته این فقط مربوط به رقم ثابت شهریه است و هزینه خدماتی نظیر کلاس‌های فوق برنامه و... جدا باید پرداخته شود. این در حالی است که در دو سال کلاس‌های غیرحضوری هم شهریه را کاهش ندادند و اکنون به محض اعتراض والدین می‌گویند مصوبه آموزش و پرورش است. بعد از بررسی‌های بسیار متوجه شدیم که مصوبه آموزش و پرورش هم هر چند متناسب با توان مالی اغلب مردم نیست ولی 38درصد اعلام شده نه 40تا 60درصد. صدای ما هم به جایی نمی‌رسد و از طرفی امکان انتقال دانش‌آموز به مدرسه دولتی را هم نداریم چون ظرفیت این مدارس از قبل تکمیل شده است.
مرحمتی از یزد 

آزمایشات دوران بارداری رایگان شود
برای فرزندآوری و افزایش جمعیت مدام تبلیغ می‌شود اما تسهیلاتی برای زوجینی که می‌خواهند بچه دار شوند درنظر گرفته نشده است. به‌عنوان مثال نرخ برخی از آزمایش‌ها بسیار بالاست و در توان همه افراد نیست. بهتر است مسئولان بخشی از آزمایشات را رایگان کنند تا فرزندآوری برای همه مقدورو میسر باشد.
سلیمانی از تهران

پیام
میادین تره بار به‌صورت هایپرمارکتی هم کار کنند
میادین تره بار و میوه شهرداری واقعا برای شهروندان نعمت هستند و اگر آنها نباشند امثال من به‌عنوان بازنشسته اصلا قادر به خرید میوه و صیفی جات نخواهیم بود. اما پیشنهاد می‌شود در راستای خدمت بیشتر به شهروندان میادین به‌صورت هایپرمارکتی هم فعال باشند و محصولات آنها با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر تهران به فروش برسد که چنین موردی به‌خصوص در زمانی که بازار دچار نابسامانی می‌شود بسیار مؤثر خواهد بود.
موسوی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید