• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165112
+
-

کوتاه‌تر از گزارش/فامیل‌بازی در فوتبال جهان

وقتی آقازاده‌ها، برادرها و پدرها در تیم‌ها پست می‌گیرند

خیلی‌ها در فوتبال امروز وقتی به جایی می‌رسند، دست پسر یا برادرشان یا حتی پدرشان را می‌گیرند و او را مشغول به‌کار می‌کنند. در باشگاه‌های بزرگ هم فامیل‌بازی رواج دارد.

  مدیر برنامه
بازیکنان زیادی هستند که وکالت خود را به برادر یا پدرشان داده‌اند. مدیر برنامه‌های سرخیو راموس برادرش بود. مسوت اوزیل زمانی به‌خاطر طمع پدرش به درهای خروجی رئال هدایت شد و به آرسنال رفت. او بعدها با پدرش که مدیر برنامه‌هایش بود قطع رابطه کرد. پدر مسی هم از آن دسته افرادی است که برای ستاره بزرگ فوتبال دردسرهایی درست کرده. مسی درگیری‌های حقوقی زیادی درباره خیریه‌اش داشته، خیریه‌ای که زیرنظر پدر و برادرش اداره می‌شود! پدر ارلینگ هالند که خودش زمانی بازیکن فوتبال بود و در لیدز و منچسترسیتی بازی می‌کرد، یکی از سهامداران این بازیکن است و از محل انتقال ارلینگ به دورتموند و منچستر‌سیتی، سهم و پورسانت به‌دست آورد.

  پسران
داویده آنچلوتی، پسر کارلتو دستیار اول این سرمربی بزرگ در رئال‌مادرید است. پسر پائولو مالدینی کبیر هم پیراهن تیم بزرگسالان آث‌میلان را بر تن دارد. پائولو مدیر ورزشی باشگاه است و خودش، پدرش و پسرش همه عمرشان را در این باشگاه سپری کرده‌اند. پسر گئورگی هاجی، اسطوره فوتبال رومانی زمانی عضو تیمی از این کشور بود که پدرش مالکیت آن را در دست داشت. پسر هاجی هم‌اکنون در لیگ اسکاتلند فوتبال می‌کند. پسران زیدان هم با نفوذ او بازیکن شدند و لوکا در زمان سرمربیگری او دروازه‌بان دوم تیم بزرگسالان بود. پسران دیوید بکام، وین رونی، مارسلو و رونالدو هم از استعدادهای آینده فوتبال خواهند بود.
با همه اینها تنها کسی که پسرش را به تیمش نبرده، دیه‌گو سیمئونه است. در حال‌حاضر 2‌پسر از 3‌فرزند او فوتبالیست هستند و می‌درخشند. جووانی با اینکه جزو گلزنان برتر سری‌آ محسوب می‌شود، هرگز به اتلتیکو‌مادرید و تیم پدرش نرفته. جولیانو عضو تیم جوانان اتلتیکو بود اما در تیم بزرگسالان فرصت بازی پیدا نکرد. دیه گو سیمئونه چند سال پیش و زمانی که شایعات پیوستن جیو به اتلتیکو وجود داشت، در یک‌مصاحبه گفت: «مربی پسرتان بودن بسیار دشوار است؛ هم برای خود مربی و هم برای فرزند.»

  کمک مربی
کارلوس ته‌وس که به‌تازگی و بلافاصله پس از بازنشستگی از فوتبال به‌عنوان سرمربی تیم روساریو سانترال آرژانتین برگزیده شده، برادرانش را با خود به این تیم برده است. ژاوی هم فصل پیش و بلافاصله پس از قبول هدایت بارسا، اسکار هرناندز، برادرش را به‌عنوان دستیار اولش معرفی کرد.

  مدیریت
میلتیادیس ماریناکیس، فرزند مالک ناتینگهام‌فارست و یکی از اعضای مدیریتی المپیاکوس است. روزلا سنسی، دختر فرانکو سنسی، بزرگ‌ترین مالک تاریخ باشگاه آاس‌رم هم در دوره‌ای 3‌ساله مدیر باشگاه رمی بود. بقیه آقازاده‌ها و فرزندان مالکان باشگاه‌های اروپایی خیلی معروف نشدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید