• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164776
+
-

گرینویچ/مرگ در برابر تابلوی پیکاسو


مادرید: چند ساعت مانده به برگزاری اجلاس ناتو در اسپانیا حدود ۳۰فعال ضد‌جنگ در اقدامی اعتراضی در مقابل تابلوی نقاشی «گرنیکا» پیکاسو خودشان را به مردن زدند تا پیام  اعتراضی خود را به سران کشور‌های عضو  ناتو برسانند. به گزارش رویترز، سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی با عنوان انقراض شورش و جمعه‌ها برای آینده در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: معترضان ائتلاف نظامی، ناتو را بابت وقوع جنگ در اوکراین مقصر دانستند و گفتند که امنیت با تسلیحات بیشتر به‌دست نمی‌آید. ده‌ها فعال مخالف جنگ در تصاویر و ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، روی زمین مقابل تابلوی گرنیکای پابلو پیکاسو دراز کشیده‌اند.

توقف حراج سوسک‌ها

 بوستون: سازمان فضایی آمریکا، ناسا از حراجی «آر.آر» مستقر در بوستون خواست تا فروش خاک و گردوغبار جمع‌آوری شده از ماه را در مأموریت «آپولو۱۱» در سال۱۹۶۹ میلادی که طی آزمایشی به سوسک‌ها خورانده شده بودند، متوقف کند. این آزمایش انجام شده بود تا مشخص کند که آیا خاک ماه حاوی عوامل بیماری‌زای تهدیدکننده زندگی زمینی هست یا نه. وکیل ناسا در نامه‌ای به حراجی «آر.آر» اعلام کرد که گردوغبار جمع‌آوری شده از ماه و سوسک‌ها هنوز متعلق به دولت فدرال هستند.

زندانی شدن در 101سالگی

برلین: یک زندانبان  نازی‌  به‌دلیل همکاری در کشتار زندانیان در سن ۱۰۱سالگی محاکمه و به ۵سال حبس محکوم شد. وی متهم به مشارکت و همدستی در قتل بیش از ۳۵۰۰زندانی سیاسی-عقیدتی در اردوگاه زاکسنهاوزن در شمال برلین بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ است. اغلب زندانیان این اردوگاه را یهودیان و کمونیست‌ها تشکیل می‌دادند. رسانه‌های آلمان می‌گویند ژوزف شوتز مسن‌ترین متهم به همکاری با رژیم فاشیستی هیتلری است که محاکمه شده است. به‌گفته مورخان یکی از خشونت بارترین انواع شکنجه و قتل‌ها در اردوگاه زاکسنهاوزن انجام گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید