• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196144
+
-

بشقاب‌های پیکاسو برای نانسی

زندگی پدیا
بشقاب‌های پیکاسو برای نانسی

مهتاب خسروشاهی

اغلب اوقات، ارزشمندترین‌ها درست مقابل چشم‌های ما هستند و به آنها توجه نمی‌کنیم؛ شاید چون به دیدن آنها عادت می‌کنیم؛ درست مثل بشقاب‌های ارزشمند «پابلو پیکاسو»!
نانسی کوالیر علاقه خاصی به خرید کالاهای ارائه شده توسط دستفروش‌ها دارد. بنابراین وقتی چشمش به بشقاب‌هایی با طرح عجیب و غریب و مبهمی از چهره انسان می‌افتد در ذهن خود میز قشنگی با آنها را تصور می‌کند و برای خرید آنها تعلل نمی‌کند. کنار برچسب قیمت 1.99دلاری هر بشقاب، امضای «پیکاسو» حک شده است! نانسی هیچ اطلاعی از این ماجرا نداشت که پیکاسو، سرامیک هم می‌ساخته. کوالیر می‌گوید: «در گشت روزانه‌‌ و دیدن کالاهای دستفروش‌ها، این بشقاب‌ها توجه مرا به‌خودشان جلب کردند. درواقع متوجه شدم تعدادی چینی جدید به کالاهای قبلی اضافه شده است. غرق تصویر کنار هم و زیبای این بشقاب‌ها در منزل بودم که بشقاب‌ها را برگرداندم و با امضای پیکاسو کنار برچسب قیمت روبه‌رو شدم» حالا کوالیر با پرداخت فقط 6دلار، صاحب بخشی از تاریخ هنر شده است. پیکاسو یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان در تمام دوران بوده است. انواع سرامیک‌های ساخته او شامل پارچ، بشقاب، کاسه و گلدان از دست‌سازهای او بودند؛ بشقاب‌هایی که نانسی کوالیر بخش کوچکی از آنها را خریداری کرده، درواقع مجموعه‌ای شامل 600قطعه بشقاب بوده است.
با تماس نانسی با تمام خانه‌های حراج بزرگ نیویورک، مشخص شد که ارزش هر قطعه بشقاب، 4هزار دلار است! و پس از آن مناقصه برای فروش بشقاب‌ها آغاز شد و درنهایت نانسی توانست مجموعه بشقاب‌ها را با قیمتی بالاتر از 10هزار دلار به فروش برساند. کوالیر می‌گوید: «هیجان‌انگیز بود که تلاش کلکسیونرها برای خرید بشقاب و قیمت بالاتر را به شکل آنلاین تماشا می‌کردم» او حالا صاحب سرمایه بزرگی است که به قول خودش زندگی با این رقم برای او کمی دشوار است! چراکه صرفه‌جویی و زندگی مانند زمانی که این مبلغ را به‌دست نیاورده بود، سخت است!  نکته جالب توجه اینکه بسیاری از مردم در سراسر جهان، به خرید وسایل دست دوم، پیش از همه‌گیری کرونا، گرایش پیدا کرده‌اند. دلیل آن مشکلات اقتصادی ناشی از دوران همه‌گیری کروناست که شاید تا سال‌ها نیز به این شکل ادامه داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید