• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164732
+
-

آمادگی ایران و ترکیه برای گسترش همکاری‎های دوجانبه

سفر وزیر امورخارجه به ترکیه و دیدار و گفت‎وگو با مقامات ارشد این کشور، چشم‎انداز جدیدی را پیش‎روی روابط 2 کشور قرار داده که اظهارات دوطرف پس ‎از این دیدارها از توافق برای افزایش همکاری‎های اقتصادی و همچنین سیاسی 2 کشور حکایت دارد.
وزیر امورخارجه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‎جمهور ترکیه، با تبیین دیدگاه اصولی ایران در زمینه راه‎حل سیاسی برای بحران سوریه، به‎عنوان تنها مسیر و ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی، بر آمادگی جمهوری‎ اسلامی برای تسهیل در زمینه گفت‎وگو برای کاهش نگرانی‌های امنیتی در سوریه تأکید کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار با تجدید دعوت از رئیس‎جمهور ترکیه برای سفر به تهران، بر آمادگی ایران برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه و افزایش تبادلات تجاری در سطح هدف‌گذاری شده بین 2کشور تأکید کرد. وی همچنین درباره برخی تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه و کشورهای پیرامون ایران، بر فتنه‎انگیزی و ایجاد ناامنی، به‎عنوان ارمغان حضور این رژیم برای منطقه تصریح و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان های فلسطین تأکید کرد.
رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار، سیاست همسایگی دولت ایران را مورد تمجید قرار داد و با تأکید بر ضرورت نیل به تبادلات تجاری هدف‌گذاری شده از سوی 2 کشور، ابراز امیدواری کرد در فرصتی مناسب برای برگزاری شورای‌عالی همکاری‎های فی‌مابین به تهران سفر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید