• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164731
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XD3og
+
-

استیضاح وزیر صمت متوقف شد

طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که در روزهای اخیر حاشیه‌های بسیاری را به‎همراه داشت، تا زمان ارائه لایحه تفکیک این وزارتخانه ازسوی دولت، با ارائه یک فرصت 2ماهه متوقف شد.به‎گزارش همشهری، با وجود اینکه در روزهای اخیر اخبار ضدونقیضی درباره ازحدنصاب افتادن طرح استیضاح سیدرضا فاطمی‎امین در رسانه‌ها منتشر شد، اما رئیس مجلس دیروز خبرداد که همچنان 17نفر از نمایندگان در فهرست قرار دارند و این درصورتی است که طرح استیضاح با 10نفر هم قابل وصول در صحن است. با وجود این اما محمدباقر قالیباف از قبول درخواست رئیس‎جمهور ازسوی مجلس برای ارائه فرصتی باهدف انجام اصلاحات ساختاری در وزارت صمت خبرداد؛ موضوعی که سبب شد استیضاح فاطمی‎امین از دستورکار بهارستان خارج شود.
رئیس مجلس در نشست علنی دیروز در این‌باره از درخواست رئیس‎جمهور برای ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت خبرداد و گفت: با توجه به اینکه طرح استیضاح در راستای اصلاح امور و پیشرفت کار است، بهتر است این فرصت را برای اصلاح اصولی ساختار به دولت بدهیم.
قالیباف همچنین با اشاره به رایزنی‎های انجام شده با رئیس‎جمهور، معاون اول و وزیر صمت در 3روز اخیر درباره اصلاح ساختاری این وزارتخا‎نه، از دغدغه‌های دولت دراین زمینه خبرداد. وی گفت: رئیس‎جمهور در آخرین صحبت عنوان کرد به این نتیجه رسیده‎اند که درباره این وزارتخانه حتما باید تجدیدنظر و به 2 وزارتخانه تبدیل شود و درنهایت 2 وزیر به مجلس معرفی شود تا اصلاح ساختاری به‎صورت اصولی صورت گیرد. بنابراین این موضوع از طریق لایحه به سرعت به مجلس داده خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید