• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164287
+
-

مأمور پلیس پیشگیری تهران و فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی چناران در حال مأموریت به شهادت رسیدند

شهادت در مأموریت

گزارش
شهادت در مأموریت

دو مأمور هنگام انجام وظیفه از سوی دو فرد مسلح هدف گلوله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. در نخستین حادثه مأمور یکی از کلانتری‌های تهران هنگام جلب متهمی از سوی او هدف گلوله قرار گرفت و در دومین مورد فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی چناران زمانی که در محل اجرای حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز حضور داشت از سوی یکی از متخلفان با شلیک گلوله به شهادت رسید.
به گزارش همشهری، مدتی قبل زنی جوان که با همسرش به نام میلاد دچار اختلافاتی شده بود از خانه‌اش قهر کرد و به خانه پدرش در یکی از شهرستان‌های شمال شرقی کشور رفت. اختلافات این زن و شوهر ادامه داشت تا اینکه زن جوان راهی دادگاه خانواده شد و مهریه‌اش را به اجرا گذاشت اما همسر او در دادگاه حاضر نمی‌شد و همین سبب شد تا زن جوان حکم جلب شوهرش را بگیرد.
او هرچه با شوهرش تماس می‌گرفت و پیام می‌فرستاد، فایده‌ای نداشت و در این شرایط به همراه پسر 12ساله‌اش راهی تهران شد و برای جلب همسرش به کلانتری 108نواب رفت. صبح پنجشنبه دوم تیر ماه زن جوان به همراه 2 مأمور کلانتری راهی خانه میلاد شدند تا مأموران وی را بازداشت کنند اما هیچ‌کس گمان نمی‌کرد که اتفاق تلخی رخ بدهد.

حمله بی‌رحمانه
زن که فکر همه جا را کرده بود و می‌دانست که احتمالا همسرش در را به رویشان باز نخواهد کرد از قبل کلید‌ساز هماهنگ کرده و به جز او و پسرش و 2 مأمور کلانتری، مرد کلید‌ساز هم در محل حضور داشت. آنها پس از ورود به ساختمان به مقابل آپارتمان طبقه سوم رفتند اما هرچه در زدند کسی جوابشان را نداد. در این شرایط بود که مرد کلید‌ساز دست به‌کار شد تا قفل در را باز کند و مأموران بتوانند وارد خانه شود. با هماهنگی قضایی مرد کلید‌ساز در حال باز کردن قفل در بود که ناگهان پیش از باز کردن در، میلاد در را باز کرد و در چهارچوب در حاضر شد که همه با دیدن او شوکه شدند. مرد جوان مسلح بود و در مقابل چشمان بهت‌زده، مرد کلید‌ساز و 2 مأمور پلیس درحالی‌که اسلحه کلت در دست داشت از خانه خارج شد. یکی از مأموران پلیس با دیدن مرد مسلح به طبقه بالا رفت و مأمور دیگر کلانتری به همراه همسر و پسر مرد مسلح و مرد کلید‌ساز به سمت در خروجی ساختمان فرار کردند. مرد مسلح اما به‌دنبال آنها رفت و دیوانه‌وار شروع کرد به تیراندازی. در جریان این تیراندازی مأمور پلیس و همسر مرد مسلح هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و نقش زمین شدند. سپس مرد مسلح اسلحه را روی سرش گذاشت و در مقابل چشمان وحشت‌زده پسرش و مرد کلید‌ساز ماشه را کشید و به زندگی خودش پایان داد. در این شرایط بود که ماجرای این تیراندازی هولناک به قاضی ساسان غلامی بازپرس ویژه قتل گزارش شد و او به همراه تیمی از مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضرشدند. ساعت 11:30صبح پنجشنبه دوم تیر ماه بود که تیم جنایی پس از ورود به ساختمانی در خیابان رودکی با پیکر غرق در خون مأمور پلیس و زنی جوان مواجه شدند. مأمور پلیس سرهنگ محمد یاسمی نام داشت که مأمور کلانتری 108نواب بود و تیر از پشت سر به کمر او اصابت کرده و به شهادت  رسیده بود. زن جوان که حدودا 40ساله بود هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته و زنده بود. در پاگرد طبقه اول جسد مردی 47ساله درحالی‌که گلوله به سرش اصابت کرده بود به چشم می‌خورد که کنار آن اسلحه کلتی قرار داشت. این نشان می‌داد که مرد مسلح پس از تیراندازی، با شلیک گلوله به زندگیش پایان داده است.
در ادامه اجساد قاتل مسلح و شهید یاسمی با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت و زن مجروح نیز برای درمان به بیمارستان منتقل شد. در ادامه تیم جنایی به بازرسی از خانه متهم پرداختند و از آنجا 15فشنگ کلت و مشروبات الکلی کشف شد.
به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران، مأمور وظیفه شناس به‌علت شلیک مستقیم گلوله به قلبش به درجه رفیع شهادت نایل شد. وی عنوان کرد: شهید محمد یاسمی متولد سال63، متاهل و پدر 2 دختر بود که متأسفانه حین ماموریت و در راه انجام وظیفه شهید شد.

تیراندازی با سلاح دولول
دومین حادثه در شهرستان چناران واقع در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد. از مدتی قبل به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان خبر رسیده بود که افرادی با ساخت‌وساز در منطقه میریژگان اراضی ملی را تصرف کرده‌اند. هرچند بارها در این‌باره به افراد متخلف تذکر داده شده بود اما آنها به ساخت‌وساز خود ادامه داده و منابع طبیعی را در تصرف خود نگه داشته بودند. در چنین شرایطی بود که حکم قلع و قمع این ساخت و سازها از سوی مرجع قضایی صادر شد.
با وجود صدور حکم قضایی باز هم افراد متخلف در این منطقه حاضر به‌دست کشیدن از ساخت و سازهای‌شان نبودند تا اینکه سرانجام حکم قلع و قمع صادر و روز پنجشنبه به‌عنوان روز اجرای حکم و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تعیین شد. در این روز مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران به فرماندهی جواد غلامی طبسی راهی این منطقه شدند. آنها قصد داشتند بدون هرگونه تشنج و درگیری حکمی که صادر شده بود را اجرا کنند اما یکی از متخلفان شروع به مقاومت در برابر آنها کرد. درحالی‌که هماهنگی‌ها برای اجرای حکم در حال انجام بود ناگهان یکی از متخلفان از خودرواش یک اسلحه دولول شکاری بیرون آورد و در یک چشم برهم‌زدن آن را مسلح کرد و از پشت به‌سوی جواد غلامی تیراندازی کرد. تیراندازی از فاصله نزدیک و هدف گرفتن قلب این مأمور وظیفه شناس سبب شد که او در همان مکان به شهادت برسد. به‌دنبال این حادثه بلافاصله نیروهای اورژانس خود را به محل حادثه رساندند اما دیگر کار از کار گذشته بود و در این شرایط مأموران پلیس ضارب را دستگیر کردند.
سرهنگ احمد روحی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان جزئیات این حادثه گفت: بلافاصله پس از این حادثه مقام قضایی در محل حاضر شد و ضارب ضمن اعتراف به جنایتی که مرتکب شده بود صحنه به شهادت رسیدن جواد غلامی طبسی را بازسازی کرد.
وی ادامه داد: پرونده فرد متخلف مربوط به سال گذشته بود. او بخشی از اراضی ملی به وسعت 2هزار مترمربع را به باغ شخصی تبدیل کرده بود و تا قبل از این بخاطر تصرف اراضی ملی چندین مرتبه اخطار گرفته اما به‌دلیل اینکه متهم در این مدت هیچ توجهی به اخطار‌های صادر شده نکرده بود، مقام قضایی دستورات لازم را برای قلع و قمع بنا صادر کرد.
در همین حال غلامعلی صادقی، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از رسیدگی ویژه به پرونده ضارب فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی چناران خبر داد و گفت: اجازه نخواهیم داد این اقدامات خودسرانه آرامش شهروندان را برهم زند. او در ادامه گفت:‌ اجرای دقیق قانون در زمینه برخورد با جرایم خاص و خشن مورد تأکید است و با برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی، افراد سودجو و قانون‌شکن قاطعانه برخورد می‌شود.
براساس این گزارش، شهید جواد غلامی طبسی، متولد سال ۱۳۶۸ و ازجمله نیروهای تازه استخدامی این یگان بود. او چند ماه از آغاز زندگی مشترکش می‌گذشت و اخیرا در آزمون مقطع دکتری موفق به کسب رتبه اول رشته مرتع‌داری شده بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید