• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163284
+
-

با مردم/قوه قضاییه به دادم برسد

2سال قبل از سر ناچاری مقداری پول نزول کردم و خانه‌ام را در رهن گذاشتم. بعد از 4‌ماه خدا خواست و پول را جور کردم و خواستم پول را یکجا بازگردانم که چون دلار و طلا گران شده بود قبول نکرد و گفت باید طلا پس بدهی که قیمت طلای مطالبه شده بسیار بیشتر از پول اولیه بود. هر چه کردیم تا‌کنون موفق نشده‌ایم و اکنون ما را از خانه بیرون کرده و به استناد اجاره‌نامه‌ای که دارد علیه ما حکم گرفته است و به‌تازگی نیز خانه را برای فروش آگهی کرده است! قاضی هم پیرو حکم صادر شده و اعتراض ما، می‌گوید:«برو شکایت کن.»  جز دادگاه عدل کشورم به کجا می‌توانم شکایت کنم؟ از مسئولان ارشد قوه قضاییه تقاضا دارم به داد من برسد. هر چند در مقوله نزول پول اشتباه کردم اما ظرف چند‌ماه آماده بودم پول را بازگردانم که این داستان‌ها رقم خورد و اکنون بی‌خانمان شده‌ام.
شهروند بی‌خانمان

روستای شیرینو در بوشهر نیازمند دبیرستان پسرانه است
روستای 15هزار نفری شیرینو از توابع شهرستان کنگان در استان بوشهر نیازمند دبیرستان پسرانه است تا فرزندان پسر این روستا مجبور نباشند برای تحصیل به کنگان در 55کیلومتری یا بوشهر در 275کیلومتری بروند. داشتن یک دبیرستان در کنار صنایع عظیم پارس‌جنوبی از سوی مردم روستا تقاضای زیادی نیست، ضمن اینکه در کنار آن می‌توان امکان استفاده دختران از این فضای آموزشی را فراهم کرد.
اهالی روستای شیرینو

پیامک
بیمه درمانی تأمین اجتماعی پاسخگوی هزینه‌های پزشکی نیست
من یک بازنشسته تأمین اجتماعی با 35سال سابقه کار هستم. امثال من سال‌های زیادی حق بیمه پرداخت کرده‌ایم تا در دوران کهولت و بیماری، از مزایای این بیمه برخوردار باشیم هم‌اکنون نه‌تنها بسیاری از داروها و خدمات درمانی توسط تأمین اجتماعی پوشش داده نمی‌شود بلکه برخورد درستی هم در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با بیماران تحت پوشش این بیمه صورت نمی‌گیرد و اغلب با منت با ما برخورد می‌کنند درحالی‌که ما از قبل و طی سال‌ها بیمه و حق ویزیت پزشکان را پرداخت کرده‌ایم. 
بیطرف از تهران

برای رهن و اجاره مغازه و محل کسب هم سقف قیمتی بگذارند
به‌عنوان یک جوان با سرمایه اندکی از ارثیه پدرم قصد دارم کسب‌وکاری در شهرمان فردوس ایجاد کنم اما اجاره و رهن مغازه در این شهر سر به فلک گذاشته است. اگر کسی از قبل مالک بوده که سر جایش نشسته ولی اگر کسی قرار باشد مغازه‌ای اجاره کند واقعا باید گنج قارون داشته باشد. همه مصوبات اجاره‌ای هم برای خانه‌هاست و کسی توجهی به اجاره‌های وحشتناک مغازه‌ها و محل‌های کسب‌وکار ندارد. فکری برای ما بکنند.
زیبنده از فردوس 

خیابان‌های جنت‌آباد مرکزی نیاز به رسیدگی دارند
خیابان‌های شهید توکلی، رستمی و صفرخانی و همینطور بلوار بعثت واقع در منطقه جنت‌آباد مرکزی، مدت‌هاست که به‌طور منظم و درست نظافت نمی‌شود و جوی‌های آب آن هم نیاز به لایروبی دارد.
سلطانی از تهران

پیام
جاده بندری جاسک به چابهار فقط اسمش جاده است
جاده بندری جاسک به چابهار در بسیاری از قسمت‌ها خاکی است، در طول مسیر پمپ بنزینی وجود ندارد، رادیو و تلفن همراه در این جاده آنتن نمی‌دهد و در مسیر هیچ پایگاه امدادی و اورژانسی یا پلیس دیده نمی‌شود. از علائم راهنمایی و رانندگی هم خبری نیست. هوای بسیار گرم هم بعضا مسائلی را رقم می‌زند که در جاده هیچ فریادرسی نیست. اگر اسم این مسیر جاده است یکسری امکانات برایش درنظر بگیرند، ‌اگر نه اجازه ندهند خودروها در آن تردد کنند تا جلوی حوادث گرفته شود.
بدری از جاسک

وام ودیعه مسکن 1401به چه کسانی می‌رسد؟
پارسال اعلام کردند برای وام ودیعه مسکن مخصوص مستأجران باید کد رهگیری دریافت کرد. مستأجران به امید دریافت وام به سامانه مراجعه کرده و با واریز ارقامی منتظر ماندند تا پیامک دریافت کنند. صاحبخانه‌ها هم برای دادن کد رهگیری به مستأجران مبالغی پرداختند اما بعد از مدتی گفتند بودجه نداریم و پول‌های ثبت‌نامی و هزینه برای دریافت کد رهگیری بی‌اثر شد. امسال هم دوباره اعلام کردند که ثبت‌نام انجام شود.به محض دریافت پیغام واجد شرایط بودن، پیامک انتخاب بانک می‌آید و بعد از مراجعه به سامانه جامع مسکن پیغام داده می‌شود که باید تاریخ اجاره از اول فروردین سال ۱۴۰۱ باشد. این درصورتی است که اجاره‌نامه بنده نوعی به‌عنوان مستأجر از مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ هست. حالا باید مجددا پول واریز کنم و کد رهگیری بگیرم و احتمالا بعد از واریز پول هم بانک‌ها بودجه برای تسهیلات مستأجران ندارند و دوباره رقمی از جیب من و امثال من رفته بدون اینکه ریالی وام بگیریم! در ثانی سؤال بنده این است ۶۵۰ هزار تومانی که من برای کد رهگیری دادم و 650هزار تومانی که صاحبخانه به‌حساب املاک واریز کرد کجا رفته‌اند؟ 
حبیب کاسب‌زاده از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید