• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 خرداد 1402
کد مطلب : 194160
+
-

با مردم/سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به 26سال برسد

اگر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 22سال به 26سال افزایش پیدا کند، انگیزه‌های حضور جوانان در شغل شریف معلمی افزایش خواهد یافت. هم‌اکنون به‌دلیل محدودیت سنی افرادی که فرصت سنی را از دست داده باشند از معلم‌شدن انصراف داده و جذب مشاغل دیگر می‌شوند. از طرفی آموزش و پرورش همه ساله با مشکل کمبود نیرو‌مواجه است. از اینها گذشته جوانان ۲۶‌ساله با پذیرش در آزمون دانشگاه فرهنگیان، پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در سن ۳۰ سالگی مشغول کار شوند درحالی‌که سن پذیرش از طریق آزمون استخدامی به ۴۰ سال رسیده و یک فرد درسن ۴۰‌سالگی با پذیرش در این آزمون اگر به حرفه معلمی راه پیدا کند تا سن ۷۰ سالگی باید کار کند یا زودتر از 30سال بازنشسته شود که در هر دو صورت خسران برای دولت و معلم و دانش‌آموز است و بیش از همه دانش‌آموز متضرر می‌شود که معلمی با چند نسل فاصله سنی دارد.
جمعی از داوطلبان شغل معلمی

ارزان شدن بیمه کارگران ساختمانی چه شد؟
چندی قبل بعد از پیگیری‌های بسیار وعده دادند قیمت بیمه کارگران ساختمانی تأمین اجتماعی ارزان شود. مصوبه‌ای هم در این مورد تصویب شد که تأکید دارد بیمه کارگران ساختمانی ارزان بشود اما تاکنون خبری نشده است. وقتی به تامین اجتماعی سر می‌زنیم مدام امروز و فردا می‌کنند.
سعیدیان از سمنان

پیامک
راه‌اندازی بازار صنایع‌دستی در کاروانسرای ساوجبلاغ چه شد؟

حدود 12سال قبل مجوز احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی درست در کنار کاروانسرای ینگی امام در ساوجبلاغ صادر شد که چون جلوی دید بنای تاریخی کاروانسرا را می‌گرفت با اعتراض فعالان میراث فرهنگی و مسئولان وقت از ساخت آن صرف‌نظر و مقرر شد به جایش یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود که با فضای کاروانسرا و محیط هم تناسب داشته باشد. هر مسئولی که آمد درخصوص این کاروانسرای کهن اظهارنظر کرد و وعده داد و اصلا موضوع کاروانسرا که در مسیر جاده ابریشم هم هست تبدیل به مثلا دغدغه مسئولان شد که با الفاظ دهان پرکن هم در تبلیغاتشان همیشه از آن یاد می‌کنند ولی با گذشت 12سال هیچ اتفاقی نیفتاده است. نه بازارچه راه افتاد که برای عده‌ای شغل ایجاد شود، نه کاروانسرا راه افتاد که باعث رونق گردشگری منطقه شود و نه از احیای جاده ابریشم خبری هست.
بهنام حیدری از ساوجبلاغ

تأثیر قطعی معدل در کنکور مشکل ساز است
تأثیر قطعی معدل در کنکور باعث شده که افرادی که هوش منفی و زیرآبی رفتن را دارند به جای افراد درس‌خوان و دارای علم بتوانند وارد دانشگاه شوند؛ یعنی اینجا هم نخبگان و افرادی که عمیق و درس‌خوان هستند فرصت علم‌آموزی را از دست می‌دهند و به جایش عده‌ای که تقلب سرلوحه کارشان است مدرک می‌گیرند و چند صباح دیگر می‌شوند دست‌اندرکار و مسئول و... لطفا جلوی این روند را بگیرید.
صبا از تهران

پیام
با گرانی مواد غذایی و میوه‌ چه کنیم؟

موز گران است نمی‌خریم، پسته و زعفران نمی‌خوریم، میوه‌های فصلی گران است از خرید آنها هم چشم‌پوشی می‌کنیم. اما شکم اعضای خانواده را با مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۴۰ هزار تومان و ماست 120هزار تومانی چگونه سیر کنیم؟
علی اکبر فرقانی از تهران

همه بیمارستان‌های تامین اجتماعی با مراکز پزشکی دیگر طرف قرارداد باشند
بعضی از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی وابسته به سازمان بیمه‌های تامین اجتماعی آنگونه که باید و شاید و لازم است به بیماران سرپایی و بستری، رسیدگی نمی‌کنند و قادر به اعزام بیماران به بیمارستان مجهزتر و دارای امکانات ویژه بیشتر نیستند که دلیل آن‌را نداشتن قرارداد با آن مرکز پزشکی و تامین هزینه‌ها بیان می‌کنند. در این میان بیماران رنج‌کشیده، که با وجود پرداخت ماهانه حق بیمه‌های کلان که هر روز هم بیشتر می‌شود با معالجات ناقص، دردمند و بیمار از بیمارستان و مراکز درمانی به خانه بازمی‌گردند. لطفا این موضوع را حل کنند.
بلیغیان از اصفهان




 

این خبر را به اشتراک بگذارید