• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163203
+
-

تاریخ مختصر آخرالزمان

تاریخ جهان
تاریخ مختصر آخرالزمان

کتاب «تاریخ مختصر آخرالزمان» نوشته «مارتا هیمل فارب» را سعید درودی به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات نگاه به‌تازگی منتشر شده است.
همیشه کتاب‌هایی با موضوع آخرالزمان جذاب بوده است. آخرالزمان که برخی‌ها آن را با قیامت یکی دانسته‌اند، از مهم‌ترین مضامین رمان‌ها، افسانه‌ها و خلاقیت‌های معاصر بشری برای تولید محتوا به‌شمار می‌رود. وقتی بدانیم که اعتقاد به منجی و آخرالزمان در فرهنگ بسیاری از ادیان بزرگ دنیا دیده می‌شود و درباره آن پیشگویی‌هایی نیز کرده‌اند این موضوع مبرهن می‌شود که آخرالزمان از جذابیت زیادی برخوردار است.
این کتاب، به شکلی صریح و روشنگر بینش‌هایی در مورد ژانر جذاب ادبیات آخرالزمانی ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه آخرالزمان بسیار بیشتر از دیدگاه‌های رایج درباره آخرین قضاوت و پایان خشونت‌آمیز جهان را شامل می‌شود.
«مارتا هیمل فارب» در این کتاب نشان می‌دهد که آخرالزمان نه‌تنها به دیدگاه‌های رایج درباره آخرین قضاوت و پایان خشونت‌آمیز جهان توجه دارد بلکه پاداش و مجازات پس از مرگ، معبد آسمانی و افشای پدیده‌های نجومی و سایر اسرار طبیعت را درنظر داشته است.
این نویسنده، سنت نوشتن آخرالزمانی را در قرون وسطی تا دوران مدرن دنبال می‌کند. مارتا هیمل فارب، استاد دین ویلیام اچ دانفورث در دانشگاه پرینستون و کار او بر ادبیات آخرالزمانی متمرکز شده است. انتشارات نگاه این کتاب 288صفحه‌ای را به بهای 85هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید