• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203992
+
-

آخرالزمان در لیگ یک

در مورد مسابقات دسته اول؛ جایی که انگار تاریک‌ترین نقطه زمین به‌نظر می‌رسد

تصاویری که از مسابقه خیبر خرم‌آباد و داماش گیلان منتشر شد، به‌معنای واقعی کلمه حیرت‌انگیز و تکان‌دهنده بود. این بازی در هفته چهارم لیگ یک برگزار می‌شد. ابتدا یک برخورد بسیار مشکوک بین دروازه‌بان خیبر و بازیکن داماش پیش آمد که داور آن را پنالتی ندانست. پس از آن بلافاصله خیبر به گل رسید که این مسئله طاقت تیم مهمان را تمام کرد. در نتیجه بازیکنان، مربیان و عوامل داماش که تصور می‌کردند در حق‌شان اجحاف شده، به‌صورت دسته‌جمعی به سمت داور یورش بردند و با او برخورد فیزیکی کردند. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌‎داد  که بازی هنوز به دقیقه دهم نرسیده بود. در شرایطی که تصور می‌کردیم عمر این مدل رفتارها سالیان دراز است که به سر آمده و بازیکنان و مربیان دیگر حداقل جلوی دوربین با داوران برخورد فیزیکی نمی‌کنند، مسابقه خیبر و داماش همه تصورات‌مان را به هم ریخت.
این بازی با تشخیص داور نیمه‌تمام مانده و فدراسیون فوتبال هم به سرعت با صدور حکم موقت، ۱۳تن از بازیکنان و عوامل فنی و تدارکات داماش (یا همان داماشیان گیلان) را محروم کرده است. با این حال این تنها اتفاق عجیب هفته در دسته اول نبود، چرا که یک مسابقه دیگر هم تا آستانه لغو پیش رفت. پیش از بازی خلیج‌فارس ماهشهر و خوشه‌طلایی (که آخرش هم نفهمیدیم مال ساوه است یا اردبیل!) خبر رسید بازیکنان خوشه‌طلایی به‌طور دسته‌جمعی دچار مسمومیت غذایی شده‌اند و قادر به حضور در زمین نیستند. نهایتا با پیگیری ناظر بازی و انجام کارهای درمانی، خوشه‌طلایی 10بازیکن جور کرد و به زمین فرستاد تا یک مساوی بدون گل از حریف بگیرد.
این، وضعیت سطح دوم مسابقات باشگاهی در ایران است؛ بازی‌هایی که ناگهان یک تیم در میانه‌های راه از حضور در آن انصراف می‌دهد یا در هفته‌های پایانی تیم‌های بی‌انگیزه از حضور در مسابقات خودداری می‌کنند. هرچند وقتی لیگ برتر ایران همین‌طوری دیمی برگزار می‌شود و یک خط در میان تعطیل است، وضع لیگ یک نباید هم بهتر از این باشد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید