• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162938
+
-

گرینویچ/نام مبلمان روی فرزندان


اسلو: «معرفی می‌کنم پسر بزرگم کاناپه و دختر کوچیکم نیم‌ست 4نفره.» این نوع معرفی فرزندان تصور اولیه‌ای بود که برخی مردم اروپا و آمریکا از بانک نامگذاری فرزندان شرکت مبلمان ایکیا داشتند که البته درست از آب درنیامد. چندی پیش شرکت ایکیا سازنده انواع مبلمان تاشو اعلام کرد قصد دارد برای انتخاب نام به والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند کمک کند. نمایندگی «ایکیا» در نروژ فهرستی از ۸۰۰نام را در قالب یک بانک اسامی در وب‌سایت خود منتشر کرده است. این اسامی برگرفته از نام تمام محصولات تولیدی این شرکت از زمان تاسیس است. ایکیا از سال۱۹۴۸ به‌جای کد محصول از اسامی خاص برای نامگذاری محصولات خود استفاده کرده است. «ایکیا» اسامی محصولات خود را از شهرها، دریاچه‌ها و سایر عناصر جغرافیایی سوئد الهام گرفته است. علاوه بر اینها نام‌های قدیمی مردم نیز برای این محصولات استفاده شده است. این اسامی شامل «مالم» و «کویک» (از اسامی نواحی شهری در سوئد) و «تروتن» (یک نوع سنگ) هستند که توسط ایکیا به‌ترتیب روی جاکفشی، مبل تخت‌شونده و میز تحریر گذاشته شده بود.

حراج قالی‌های مهاجران

 کویت: قالی‌های مهاجران سوری توسط اتاق صنعت و بازرگانی کویت به حراج گذاشته شده است. به گزارش یورونیوز، در این حراج، 18 قالی به نمایش گذاشته شده بودند و در مجموع 70 زن در پروژه بافتن این قالی‌ها شرکت کردند. این فرش‌ها نتیجه پروژه‌‌ای است که سازمان جهانی مهاجرت با سرمایه‌گذاری کویت در سال۲۰۱۹ با زنان سوری آواره برگزار کرده است. تعدادی از زنان در چارچوپ این پروژه قالیبافی آموختند. 
فرش‌‌ها را امروز به حراج می‌گذارندو در‌آمد حراج مجدداً برای ایجاد برنامه‌های جدید در سوریه توسط سازمان جهانی مهاجرت هزینه خواهد شد. برنامه‌های سازمان جهانی مهاجرت برای گسترش قالیبافی در میان جمعیت‌های جنگ‌زده مناطق مختلف سوریه، به‌خصوص در میان زنان، از اوایل سال۲۰۱۷ میلادی با توزیع جعبه ابزار قالیبافی در مناطق مختلف آغاز شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید