• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162796
+
-

بازارها/دلیل گرانی خودرو در بازار

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اختلاف قیمت 100 درصدی خودرو از کارخانه تا بازار گفت: این اختلاف قیمت ناشی از عرضه کم و عدم توانایی خودروسازان در تامین بازار خودروست.برای تنظیم بازار خودرو باید خودروهای اقتصادی و با کیفیت وارد شود، زیرا واردات خودروهای گران قیمت تاثیری در تنظیم بازار نخواهد داشت. به گفته او واردات خودرو باید از شرکت‌های معتبر و خوشنام دنیا باشد، در این شرکت‌ها تمامی خودروهای تولیدی با هر قیمتی دارای کیفیت لازم است، 

  آغاز طرح برخورد با مشترکان بدمصرف آب
محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال برای نخستین بار و براساس قانون با مشترکان بدمصرف یعنی کسانی که بیش از دو برابر الگو، آب مصرف می‌کنند برخورد خواهد شد. به مشترکان پرمصرف و بدمصرف، از طریق قبض یا پیامک اخطارهای متواتر داده شده است و از ابتدای تیرماه و بدون اخطار مجدد، آب شرب این دسته از مشترکان به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف، قطع خواهد شد.  او با اشاره به این‌که برای آن دسته از مشترکانی که بیش از الگو، آب مصرف کنند آب بها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: با اجرای این طرح شاهد تفاوت معنادار در تعرفه مشترکان بدمصرف خواهیم بود و تعرفه آنها 60 درصد افزایش خواهد یافت ضمن اینکه اگر تغییری در رفتار مشترکان بدمصرف دیده نشود، آب شرب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد.

  قیمت فلز زرد واقعی می‌شود
محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته که نرخ ارز افزایش یافت جو بازار طلا هیجانی شد، معمولا در بازار هیجانی قیمت‌ها واقعی نیست. این چنین بازاری قیمت‌ها حبابی است.   با بازگشت آرامش به بازار طلا، جو روانی نیز از بین رفت و قیمت‌ها واقعی شد و حباب هم کاهش یافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید