• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161326
+
-

ورود نظامی به متاورس

اینترنت
ورود نظامی به متاورس

با روند روبه رشد متاورس در حوزه‌های تجاری و مالی، بعضی از اخبار حاکی از ورود ارتش آمریکا به این حوزه است. درواقع آمریکا از چند سال پیش توسعه یک نسخه خاص از متاورس را برای خود آغاز کرده است.
به گزارش وایرو، آنچه ارتش این کشور در حال ساخت است، با متاورسی که مارک زاکربرگ درنظر دارد بسیار متفاوت خواهد بود. از مدت‌ها پیش واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هدست‌ها و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما با پژوهش‌هایی که درباره ساخت دنیاهای مجازی صورت گرفته به‌نظر می‌رسد فناوری‌های پیشین در قالبی شبیه متاورس به همدیگر متصل شوند.
بعضی از مدیران حوزه دفاعی معتقدند از آنجا که متاورس هزینه تمرین‌های نظامی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد، از ظرفیت‌های بالایی در حوزه نظامی برخوردار است.
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طی سال‌های اخیر به بخش لاینفک تمرین‌های ارتش آمریکا تبدیل شده است. به‌عنوان مثال، پروژه بلوشارک امکان کنترل کشتی‌ها را در یک محیط مجازی فراهم می‌کند. همچنین خلبانان نیروی دریایی از پروژه اونجر استفاده می‌کنند. ترکیبی از واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و بازی‌های ویدئویی به خلبانان جنگنده‌ها اجازه داده تا نبرد با دشمنان را در فضای مجازی تمرین کنند.
ارتش در مقایسه با شبیه‌سازهای معمولی، با این فناوری‌ها به شکل جامع‌تری می‌تواند توانایی خلبانان را ارزیابی کند. فناوری واقعیت افزوده Red 6 نسبت به هدست‌های معمولی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با تأخیر بسیار کمتری کار می‌کند. فناوری‌ دیگری که اخیرا ارتش آمریکا در حوزه متاورس به‌کار گرفته، کلاه جت جنگنده F-35 است که با استفاده از واقعیت افزوده، داده‌هایی مثل فاصله و اطلاعات سوژه را به نمایش در می‌آورد. با وجود این، تلاش‌ها برای یکپارچه‌سازی جهان‌های مجازی و حقیقی تاکنون با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده است. یکی از اسناد افشا شده از مایکروسافت نشان می‌دهد که مهندسان سیستم IVAS یا نسخه ارتشی هولولنز، انتظار ندارند مصرف‌کنندگان واکنش خوبی نسبت به این دستگاه داشته باشند. با این حال، ارتش آمریکا در گذشته نشان داده که توجه ویژه‌ای به فناوری‌های مجازی دارد و پروژه‌های زیادی را در این حوزه پیش برده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید