• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161071
+
-

گرینویچ/تساوی حقوق موزیسین و مرکل


تهران: ولفگانگ ونگنروت، رهبر ارکستر آلمانی که طی تعطیلات عید فطر به‌مدت 3شب به همراه ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه رفت، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره راهکارهایی صحبت کرد که می‌توان برای بهبود وضعیت ارکستر سمفونیک تهران به‌کار گرفت. اما این اصل و تمام ماجرا نبود. در میانه این گفت‌وگو متوجه می‌شویم که حقوق این موزیسین و آنگلا مرکل طی این چندساله رقمی نزدیک به هم بوده است. موردی که شاید توجه بسیاری از موزیسین‌های این مرز و بوم را به‌خود جلب کند. این هنرمند می‌گوید: یک نماینده پارلمان آلمان شاید حقوقی برابر ۹هزار یورو دریافت کند و این در حالی است که نوازندگان ارکستر فیلارمونیک برلین درآمدی بالاتر دارند؛ درواقع یک نوازنده حرفه‌ای در ارکستر فیلارمونیک برلین حقوقی چون آنگلا مرکل دریافت می‌کند؛ البته باید درنظر گرفت که با توجه به سطح بالای این نوازندگان، تقاضای حضور و فعالیت آنها در پروژه‌های مختلف وجود دارد و مدام از آنها درخواست می‌شود که در پروژه‌های مختلف حضور داشته باشند که این امر در ثروتمند بودن آنها اثرگذار است.

سرانجام 40سال مارگیری

 کیگوما: جیمز هنری، مارگیر ۶۰ساله مشهور تانزانیا که پس از گرفتن مارهای سمی آنها را می‌کشت، سرانجام مورد گزش یکی از این مار‌ها قرار گرفت و جان باخت. به گزارش یورونیوز، او یک جفت مار در یک روستا گرفت و یکی از آنها را کشت اما بلافاصله قربانی نیش مار دوم شد. جیمز مانیاما، دستیار کمیسر پلیس می‌گوید که مار به‌سوی هنری هجوم برد و انگشت و دهان او را گاز گرفت. هنری بلافاصله به یک مرکز پزشکی محلی منتقل شد و در آنجا با پادزهر تحت درمان قرار گرفت اما حین درمان فوت کرد. پرشمارترین مار کبرا که در تانزانیا یافت می‌شود، مار کبرای مصری است که در بیشتر مناطق آفریقا زندگی می‌کند. این یکی از سمی‌ترین مارهای آفریقاست که درصورت گزیدن یک فرد سم او عمدتا وارد سیستم عصبی می‌شود و در عرض چند دقیقه باعث می‌شود تا قلب عملا فلج شود. قربانی ممکن است ظرف ۳۰دقیقه پس از گزش از تنفس باز ایستد.

خز مصنوعی جایگزین خز خرس

لندن: دولت بریتانیا در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ بیش از یک‌میلیون پوند خرج کلاه‌هایی از جنس خز خرس کرده است و این خبر در حالی توسط رویترز منتشر شد که محققان از کاهش شمار خرس‌های جهان و کیفیت مناسب خز‌های مصنوعی برای کلاه محافظان این کشور خبر می‌دهند. آزمایش‌های متخصص مستقل نشان داد که خز مصنوعی بادوام‌تر، راحت‌تر و پایدارتر است و سریع‌تر خشک می‌شود و بنابراین هیچ نیازی به خرید خز پوست خرس نیست. ظرف چند هفته گذشته استفاده دولت بریتانیا از خز واقعی خرس برای لباس ارتش، جنجالی بزرگ به پا کرده است؛ زیرا منتقدان مدعی شده‌اند که آزمایش‌های جدید ثابت می‌کند که منسوجات مصنوعی که دولت رد کرده است، از پوست خرس کارایی بهتری دارند. وزارت دفاع بریتانیا مدت‌هاست که اصرار دارد پوست مصنوعی موسوم به «اکوپل» (Ecopel) جایگزین مناسبی برای خز خرس‌های سیاه کانادایی که برای استفاده در ساختن کلاه‌های محافظان ملکه کشته می‌شوند، نیست. اما به گزارش پتا حالا آزمایش‌های یک اهل فن در عرصه منسوجات (fabric technologist) نشان داده است که کارایی اکوپل نه‌تنها به خوبی پوست خرس است، بلکه نتایج بهتری در چندین زمینه به‌دست می‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید