• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160498
+
-

آماربازی

7/30
در آستانه شروع هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر ایران، سعید صادقی از تیم گل‌گهر همچنان صدر جدول رده‌بندی بازیکنان را در سایت متریکا به‌خود اختصاص داده است. بهترین بازیکن لیگ برتر از نگاه آنالیزورهای متریکا، عنوانی است که در فصل جاری بین دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان)، سعید صادقی (گل‌گهر) و گاهی مهدی مهدی‌پور (استقلال) دست به‌دست شده اما در 2هفته اخیر این سعید صادقی است که با میانگین امتیاز 7.30دوباره به صدر برگشته است. صادقی 2هفته قبل با توجه به نمایش ضعیف دانیال اسماعیلی‌فر در بازی سپاهان- استقلال توانست از او سبقت بگیرد. در هفته گذشته اما دانیال نمایش خوبی داشت و با نمره7.71 بهترین بازیکن دیدار پیکان- سپاهان شد. در این هفته سعید صادقی نمره6.63 گرفت اما باز هم معدل امتیازاتش آنقدر افت نکرد که صدرنشینی را از دست بدهد.

7/27
بعد از سعید صادقی که با میانگین امتیاز7.30 بهترین بازیکن لیگ است، رتبه‌های دوم و سوم در جدول بازیکنان به‌ترتیب به مدافعان راست و چپ سپاهان رسیده است. دانیال اسماعیلی‌فر با نمره7.27 دوم است و امید نورافکن با میانگین7.26 در رتبه سوم قرار دارد. بعد از اینها تازه به بازیکنان برتر پرسپولیس و استقلال می‌رسیم که رتبه‌ای بهتر از چهارم و پنجم به‌دست نیاورده‌اند. مهدی ترابی با میانگین نمره7.25 بهترین بازیکن پرسپولیس و چهارمین بازیکن برتر لیگ بوده و مهدی مهدی‌پور هم با اختلافی ناچیز نسبت به ترابی در رتبه پنجم قرار گرفته است. در رتبه ششم هم دوباره به نام بازیکن سپاهان می‌رسیم؛ گئورگی گولسیانی که با نمره7.17 بهترین بازیکن خارجی لیگ هم هست.

7/18
اما در جدول دروازه‌بان‌های لیگ بیست‌ویکم که براساس امتیازات متریکا مرتب شده است، محمدرضا اخباری همچنان با میانگین امتیاز7.18 در صدر قرار دارد و رکورددار کلین‌شیت این فصل در تعقیب اوست. سیدحسین حسینی در این فصل 14بازی‌اش را برای استقلال با کلین‌شیت به پایان رسانده است. اما از لحاظ امتیازات فنی با نمره7.12 رتبه دوم دروازه‌بان‌ها را در اختیار دارد. بالاتر از او محمدرضا اخباری کاپیتان تراکتور نشسته که در این فصل خیلی بیشتر از سایر رقبا تحت فشار قرار گرفته و میانگین مهارهایش در هر مسابقه (3.3) بیشتر از همه دروازه‌بان‌هاست. بعد از این دو نفر، محسن فروزان از گل‌گهر با امتیاز 7.09 رتبه سوم را دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید