• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160066
+
-

پنجه آخر

رقابت استقلال و پرسپولیس بر سر قهرمانی لیگ برتر وارد ۵هفته حساس پایانی شد

در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر امشب تیم‌های اول و آخر جدول مقابل هم قرار می‌گیرند. استقلال در مقابل شهرخودرو بعد از 3مساوی متوالی امید زیادی به پیروزی و کسب 3امتیاز دارد. به‌خصوص که پرسپولیس هم خودش را به صدرنشین نزدیک‌تر کرده و هر توقفی برای استقلال به‌معنای از دست رفتن شانس‌های قهرمانی خواهد بود. پرسپولیس که هفته گذشته بعد از استقلال بازی کرده بود امشب زودتر از این تیم و از ساعت18:30مقابل ذوب‌آهن قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته هم در انتهای جدول بین دو تیم فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان برگزار می‌شود که نتیجه‌اش نقش زیادی در رقابت این دو تیم برای فرار از سقوط خواهد داشت.

  چراغ اول؛ تراکتور - هوادار
اولین بازی امشب را دو تیم تراکتور و هوادار در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌کنند. این ورزشگاه بعد از سکوت دوساله‌اش امشب برای دومین بار میزبان پرشورهای تبریزی است. اما سبک بازی هوادار و سابقه بازی‌های این تیم نشان می‌دهد نمی‌توان توقع یک بازی زیبا را در این میدان داشت. هوادار با یک سیستم کاملا دفاعی و کلین‌شیت‌های متوالی، صاحب دومین خط دفاعی موفق لیگ بعد از استقلال صدرنشین است. تیم عنایتی در نیم‌فصل دوم فقط به استقلال باخته و در 9بازی اخیرش هرگز شکست نخورده است. خط دفاعی مستحکم این تیم بعد از 7کلین‌شیت در 9بازی اخیر از ساعت16:30امروز در تبریز مقابل خط حمله نه‌چندان موفق تراکتور صف‌آرایی می‌کند. با توجه به نتایج قبلی دو تیم، از این مسابقه هم بوی تساوی می‌آید اما جوی که هواداران تبریزی در یادگار امام ایجاد می‌کنند ممکن است تیم عنایتی را بالاخره بعد از 9هفته تسلیم کند.

  ذوب‌آهن-پرسپولیس؛ تله تارتار
یک هفته است هواداران استقلال مجتبی حسینی را به تبانی با پرسپولیس متهم می‌کنند و در کنار او نام مهدی تارتار را هم می‌آورند، بلکه تارتار و ذوب‌آهن را تحریک کنند و با انگیزه‌ای دوچندان به مصاف پرسپولیس بفرستند. اما نکته اینجاست که تارتار مقابل استقلال هم که انگیزه‌های صدچندان دارد موفقیت آنچنانی در سال‌های اخیر نداشته است! اساسا در پاسخ به آنها که می‌پرسند چرا تارتار پرسپولیس را متوقف نمی‌کند باید پرسید مگر او کدام تیم بزرگی را متوقف می‌کند؟ تیم یحیی امشب در فولادشهر امید عالیشاه را به‌خاطر اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد اما در عوض مهدی ترابی از محرومیت برگشته و وحید امیری هم شرایط بازی را پیدا کرده است. پرسپولیس از 5بازی اخیرش فقط 8امتیاز گرفته و اگر جام می‌خواهد باید بهتر از اینها امتیاز بگیرد. شاید بردن پیکان آن هم با تیم 10نفره آغازی برای تحول مثبت در این تیم باشد. سرخپوشان امشب مقابل تیمی قرار می‌گیرند که بعد از 4برد متوالی از 2بازی اخیرش هیچ نصیبی جز 2باخت نداشته است.

  فینال انتها، انتهای فینال
درست همزمان با مسابقه ذوب‌آهن و پرسپولیس در ساعت18:30یک بازی خیلی حساس هم در شیراز آغاز می‌شود. فجرسپاسی با رتبه15میزبان نفت مسجدسلیمان است که رتبه14را در اختیار دارد. این دو تیم انتهای جدولی فقط شهرخودروی مشهد را پایین‌تر از خودشان می‌بینند و لااقل یکی از آنها در پایان فصل سقوط خواهد کرد. فجرسپاسی که 20هفته است پیروز نشده اگر امشب بالاخره طلسم را بشکند و رقیب مستقیمش را ببرد بعد از هفته‌ها به رتبه چهاردهم برمی‌گردد. اگر این پیروزی با اختلاف بیشتر از یک گل باشد که جشن شیرازی‌ها کامل‌تر هم می‌شود. چون این تیم بازی رفت را در مسجدسلیمان 2بر صفر باخته و در پایان فصل اگر دو تیم در امتیاز مساوی شوند همین بازی‌های مستقیم تکلیف کار را روشن خواهد کرد.

  استقلال- شهرخودرو؛ سر و ته یکی
و اما از ساعت20:40امشب سر و ته جدول در ورزشگاه آزادی به هم می‌رسند. استقلال 42امتیاز بیشتر از شهرخودرو دارد و بازی رفت را هم در زمین حریفش 3بر صفر برده است. اما هیچ‌یک از اینها دلیل نمی‌شود که بازی را برای تیم مجیدی راحت و آسان فرض کنیم. 

رقابت استقلال و پرسپولیس بر سر قهرمانی لیگ برتر وارد ۵هفته حساس پایانی شد
شـهــــــرخــــودرو در هفته‌های اخیر با داوود سیدعباسی شکل بهتری پیدا کرده و حتی برخی از تیم‌های مدعی را به دردسر انداخته است. این تیم در 5هفته اخیر شکستی نداشته و حالا به مصاف صدرنشینی می‌آید که اگر در این بازی هم شکست نخورد به رکورد 26بازی بدون باخت پرسپولیس طی لیگ‌های ششم و هفتم می‌رسد. بهترین رکورد تاریخ لیگ که دنیزلی و قطبی مشترکا آن را برای پرسپولیس ثبت کرده‌اند اما مجیدی می‌تواند به تنهایی این رکورد را جابه‌جا کند. استقلال امشب سیدحسین حسینی را به‌دلیل 4اخطاره و محروم شدن در اختیار ندارد اما علیرضا رضایی هم گلر مطمئنی برای آبی‌‌ها بوده است.

  انتقام سپاهان و داربی خوزستان
در دیگر بازی‌های این هفته، تیم رده سومی سپاهان به تهران می‌رود تا در بازی با پیکان به‌دنبال انتقام بازی رفت باشد. پیکان در اصفهان با نتیجه 2بر یک سپاهان را برد و یکی از بهترین نتایج این فصلش را رقم زد. قهرمان خوشحال جام‌حذفی در قائمشهر میزبان مس رفسنجان است. نساجی در 11هفته اخیر فقط یک‌بار پیروز شده و مس رفسنجان نیز هفته گذشته بعد از 5بازی بدون برد بالاخره برنده از زمین خارج شد. در سیرجان گل‌گهر میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود و تقابل این دو تیم صنعتی نقش مهمی در روشن شدن چهره تیم چهارم لیگ خواهد داشت. داربی خوزستان هم دیگر مسابقه مهم هفته بیست‌وپنجم است که بین دو تیم نفت آبادان و فولاد در شهر اهواز برگزار می‌شود. نکونام و منصوریان قطعا حرف‌های زیادی برای همدیگر دارند. آبادانی‌ها در 8بازی اخیر فقط یک‌بار پیروز شده‌اند که همان بازی معروف و برد شیرین مقابل پرسپولیس بوده است. تیم نکونام اما هفته‌های اخیر را در اوج سپری کرده و حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم از گروهش صعود کرده است. فولاد برای حفظ پله چهارم، نیاز مبرمی به امتیازات این بازی دارد اما برعکس این تیم، صنعت‌نفت آبادان در جایگاهی است که امتیاز گرفتن و نگرفتن خیلی برایش توفیری ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید