• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15794
+
-

سرمایه در مسیر سخت

استاندار ایلام بر آسان‌سازی راه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد

اقتصاد
سرمایه در مسیر سخت



مریم نظری| ایلام - خبرنگار: 

استاندار ایلام از هموارسازی راه سرمایه‌گذاری در استان گفت. قاسم سلیمانی دشتکی دراین باره به همشهری گفت: یکی ازمشکلات و موانع اصلی سرمایه‌گذاری باورهای بومی و سنتی است و این ضد سرمایه‌گذاری و توسعه در استان است. 
وی اظهار کرد: ستاد سرمایه‌گذاری رسالت پیدا کردن سرمایه‌گذار را برعهده دارد و باید نشست‌های متعدد و مکرر با سرمایه‌گذار برگزار شود زیرا اگر 4 سرمایه‌گذار عمده برای استان پیدا کنیم مشکل کارخانه‌های بزرگ در استان را حل کنیم توانسته‌ایم اشتغال را تثبیت کنیم.

استاندارافزود: مهم ترین وظایف شورای سرمایه‌گذاری استان رفع بروکراسی اداری مانع برسرراه سرمایه‌گذاری است وهمه مدیران باید جذب کننده سرمایه‌گذار باشند. 
وی ادامه داد: باید سازوکارمناسب برای رفع بروکراسی اداری و اعطا مجوزها به سرمایه‌گذاران ایجاد شود ومدیران وارد بحث اجرا شوند و ازحاشیه‌ها عبور کنند.


لزوم جذب سرمایه‌گذار 

سلیمانی دشتکی گفت: در بحث مسائل فرهنگی، در جلسات شورای فرهنگ عمومی و دیگر جلسات راه حل‌های فرهنگی پیدا کنیم و اگر نشد، برخورد شود و اگر کسی خلاف قانون عمل می‌کند باید برخورد کرد. 
وی ادامه داد: هماهنگ شدن سیستم بانکی، نظارتی و اداری برای جذب سرمایه‌گذاران ضروری است. 


همایش بزرگ سرمایه‌گذاران

استاندار همچنین به برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاران استان تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران فعلی که علاقه مند به سرمایه‌گذاری مجدد هستند، سرمایه‌گذاران هر شهرستان در سراسر ایران و سرمایه‌گذاران و متخصصین استان در خارج از کشور باید در استان جذب شوند تا در کشت و صنعت، پتروشیمی ، نفت و گاز ومعادن در استان سرمایه‌گذار جذب کنیم. وی ادامه داد: فرمانداران در جذب سرمایه‌گذاران و اشتغال زایی با یکدیگر رقابت داشته باشند
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: سفرهای شهرستانی قبل از توزیع بودجه 97 که همراه با بازدید میدانی و کار کارشناسی دقیق بود توانست در توزیع بودجه‌ها با توجه به مشکلات ومسائل هر شهرستان در راستای توزیع عادلانه همراه با رعایت توازن منطقه ای و اسناد بالادستی بسیار امیدوار کننده خواهد بود. 


رفع مشکلات شهرستان ها

وی ادامه داد: تلاش ما رفع مشکلات شهرستان‌ها با درنظرگرفتن اسناد بالادستی مانند قانون بودجه سالانه ، قانون برنامه ششم و سند بالادستی آمایش سرزمینی بوده است. 
استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان و رسالت مدیران در جذب سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: در راستای جذب سرمایه‌گذاران ستاد خدمات سرمایه‌گذاری دراستان شکل گرفته وتقسیم کارلازم صورت گرفته وازفرمانداران انتظاراست درجذب سرمایه‌گذاری واشتغال رقیب یکدیگر باشد، باید افراد بالقوه سرمایه‌گذارهرشهرستان مشخص شده و بانک اطلاعاتی تشکیل شود.


بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری 

استاندار ایلام از تشکیل بانک اطلاعات سرمایه‌گذاران هم استانی خارج از کشور اشاره کرد وگفت: درهمین راستا یک همایش بزرگ با حضور سرمایه داران ایلامی درسراسردنیا تشکیل شده و برای جذب سرمایه‌گذاران کلان برای استان تلاش خواهیم کرد. 
سلیمانی دشتکی با بیان این که علاوه بر فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری، تهدیدات بسیاری هم در استان وجود دارد، ابراز کرد: با وجود امکانات خدادادی فراوان در استان سرمایه‌گذاران به سختی وارد استان می‌شود که نشان از مشکلات فرهنگی در استان دارد که در این زمینه باید با فرهنگسازی مناسب بین مردم استان وجلوگیری ازبرخورد با سرمایه‌گذاران مختلف ازجمله تأکید براستخدام نیروهای بومی و برخورد با معارضان زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران اقدام کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید