• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15786
+
-

هدررفت ۴۰ درصدی آب در استان

آب
هدررفت ۴۰ درصدی آب در استان




مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شبکه توزیع آب شهرها در خوزستان شرایط مطلوبی ندارد و هدررفت آب در استان ۴۰ درصد است.
به گزارش مهر «صادق حقیقی‌پور» اظهار کرد: هزینه‌های زیادی برای تأمین آب تا ورودی شهرها صرف می‌شود، ولی شبکه توزیع آب شهرها در خوزستان شرایط مطلوبی ندارد، به طوری که هدررفت آب در شهرهای زیرمجموعه شرکت آب و فاضلاب خوزستان نزدیک به ۴۰ درصد است. این در حالی است که متوسط کشوری هدررفت آن ۲۵ درصد است.

وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس زیرساخت‌های بسیاری به خصوص در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان از بین رفت افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال تحت پوشش دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها عمری بالای ۶۰ سال دارند. به همین دلیل میزان هدررفت آب در استان بالاست.
حقیقی‌پور گفت: تاکنون تنها ۸۳ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آب و فاضلاب خوزستان اختصاص داده شده است، در حالی که این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این‌که در صورت اجرا شدن پروژه‌های تعریف شده در استان، میزان هدررفت به ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند ادامه داد: پیشرفت پروژه‌ها در اصلاح شبکه حدود ۴۱ درصد است.

وی با بیان این‌که فاضلاب یکی از مشکلات استان است گفت: در خوزستان بدتر از وضعیت آب، با وضعیت بد سامانه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب مواجه هستیم، به نحوی که تنها ۳۸ درصد مردم در ۱۷ شهر استان زیر پوشش این سیستم هستند که برای تکمیل سیستم در این ۱۷ شهر به بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
حقیقی‌پور بیان کرد:۳۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب در سال وارد منابع آبی استان می‌شود که تقاضای تأمین اعتبارات لازم را برای اجرای پروژه‌های حوزه فاضلاب داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید