• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157448
+
-

جهان/مقابله فیفا با کشتن بازی

درحالی‌که این روزها صحبت از وقت‌کشی تیم هوادار و سبک فوتبال دفاعی یا ضدفوتبال برخی تیم‌های لیگ است، فیفا هم روی این موضوع حساس شده است. در آستانه جام جهانی فدراسیون جهانی فوتبال درنظر دارد تغییراتی برای جلوگیری از وقت‌کشی بازیکنان و تیم‌ها در قوانین فوتبال اعمال کند. هم‌اکنون تنها ۶۰.۲ درصد از زمان بازی‌های لیگ قهرمانان توپ در جریان است. مدت زمان مؤثر بازی، دغدغه این روزهای فیفاست. کوریره دلو اسپرت ایتالیا گزارش داده که فیفا درنظر دارد تا با تغییر قوانین زمانی فوتبال، این شرایط را بهبود ببخشد هرچند که برای این کار باید ابتدا نظر موافق هیأت قانونگذاری فوتبال را نیز کسب کند. به گزارش این نشریه ایتالیایی، درنظر گرفتن حداقل 10‌دقیقه وقت اضافه نزدیک‌ترین تصمیمی است که فیفا درنظر دارد.

تکذیب خداحافظ ال‌پیپیتای شکمو
پدر گونسالو ایگواین اعلام کرده که پسرش در پایان فصل از فوتبال خداحافظی می‌کند اما خودش آن را تکذیب کرده. او که به اعتراف خودش خیلی شکمو و عاشق دستپخت مادرش است، می‌تواند پس از خداحافظی از فوتبال در پایان این فصل، به شکم‌چرانی بپردازد و نگران چاق شدن نباشد. مهاجم آرژانتینی سابق رئال مادرید، ناپولی و یوونتوس در 34سالگی عضو باشگاه اینتر مایامی است. او 3‌قهرمانی با رئال در لالیگا و یک‌آقای گلی با ناپولی در سری‌آ را تجربه کرده و با یوونتوس فاتح لیگ ایتالیا شده است. با وجود این او در چلسی و میلان دورانی کاملا ناموفق داشت. ال‌پیپیتا که در مجموع 159میلیون یورو تیم‌های مختلف صرف خرید او کرده‌اند، در این فصل در 5بازی، 2گل و یک‌پاس گل به نام خودش ثبت کرده. او 75بازی ملی و 31گل برای آرژانتین دارد و با تیم ملی کشورش نایب‌قهرمان جام جهانی در سال2014هم شده است.

بازگشت کومان به لاله‌ها 
با اعلام ابتلای فان‌خال به سرطان پروستات، جانشین او در تیم ملی هلند انتخاب شد. این فرد کسی نیست جز رونالد کومان که نسل فعلی بارسلونا را در دوران پسا مسی ساخت و جوانان زیادی را در بارسا پدیده کرد اما هرگز نتوانست محبوبیتی را که به‌عنوان بازیکن در نوکمپ داشت با کسوت مربیگری تکرار کند. او پیش از پیوستن به بارسا هم سرمربی هلند بود اما با التماس توانست قراردادش را فسخ کند. فان‌خال در جام جهانی2022روی نیمکت تیم ملی هلند می‌نشیند اما پس از آن حتی درصورت قهرمانی جهان جایش را به کومان می‌دهد. کومان از فوریه ۲۰۱۸ تا تابستان ۲۰۲۰ هدایت هلند را به‌عهده داشت و لاله‌ها را به نایب‌قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا رساند. پس از جنگ جهانی دوم، او دهمین سرمربی است که بیش از یک‌بار هدایت هلند را تجربه می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید