• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157414
+
-

بسکتبال شبانه

لیگ برتر بسکتبال به مرحله نیمه‌نهایی رسید و از امروز 4تیم برای رسیدن به فینال رقابت می‌کنند

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال از امروز برگزار می‌شود. 4تیم به این مرحله رسیده‌اند و بعد از 5بازی مشخص می‌شود که چه تیم‌هایی فینال را برگزار می‌کنند. شهرداری گرگان، نظم‌آوران سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان و شیمیدر قم تیم‌هایی هستند که بعد از 2مرحله مقدماتی به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. همه تیم‌ها شهرستانی هستند اما به اجبار فدراسیون باید در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی تهران بازی کنند و امتیاز میزبانی را از دست می‌دهند. این اتفاق بیشتر به ضرر گرگانی‌ها و اصفهانی‌هاست که هواداران پرشماری دارند.
فدراسیون بعد از مراحل مقدماتی اعلام کرده بود که بقیه مسابقات با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و به‌نظر می‌رسید حداقل نیمی از ظرفیت سالن‌ها پر شود اما بعد از مدتی، تصمیم عوض شد. مسابقه به تهران منتقل شد و به هر تیم هم اجازه دادند فقط 50تماشاگر داشته باشد. بسکتبالی‌ها معترضند که چرا محدودیت‌های کرونایی فقط شامل حال ورزش می‌شود و تأثیری در برگزاری کنسرت‌ها و سفرها نداشته است. تماشاگران بسکتبال در پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی، برای بازی با سوریه در سالن حاضر شدند. آنها که بعد از 2سال وارد شده بودند با شعارهای خود به فدراسیون یادآوری می‌کردند تماشاگران باید در بازی‌های باشگاهی هم حضور داشته باشند.
در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال، شهرداری گرگان باید با شیمیدر قم بازی کند. ورزش گرگان با بسکتبال شناخته می‌شود و هیجان در سالن‌های بسکتبال این شهر مثال‌زدنی است. آنها آماده بودند با تماشاگران‌شان از شیمیدر میزبانی کنند اما حالا در سالن نیمه‌خالی آزادی بازی دارند. گرگانی‌ها که با نام‌های مختلف در لیگ بازی کرده‌ و با افت‌وخیزهای زیادی روبه‌رو بوده‌اند، سال پیش بعد از 55سال توانستند به قهرمانی برسند. آنها با مهران شاهین‌طبع قهرمان شدند و حالا این مربی روی نیمکت تیم حریف نشسته است. شرایط جدول لیگ طوری بود که این فصل شهرداری و شیمیدر بازی رودررویی با هم انجام نداده‌اند و امروز برای نخستین‌بار است که مقابل هم قرار می‌گیرند. شهرداری با مهران حاتمی باید در 3بازی از 5بازی این مرحله به پیروزی برسد تا بتواند فینال و شاید قهرمانی سال گذشته را تکرار کند. ذوب‌آهن هم با نظم‌آوران بازی دارد. نظم‌آوران سال پیش نایب‌قهرمان لیگ‌یک شد و به لیگ برتر رسید. این تیم امسال با شگفتی در جمع 4تیم است. سیرجانی‌ها با حذف مهرام (تیم مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی) به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. مهرام سال گذشته با مربیگری علی ‌آرزومندی در فینال بازی کرد و امسال همین مربی با تیم تازه‌وارد، مدعی رسیدن به فینال است. در مقابل ذوب‌آهن هم این فصل تیم پرقدرتی نشان داده است. ذوب‌آهن تنها تیم حاضر در این مرحله است که بازیکن خارجی ندارد.
مسابقات مقدماتی لیگ امسال در 2 مرحله برگزار شد و این موضوع بازیکنان به‌خصوص ملی‌پوشان را شاکی کرد. سجاد مشایخی، بازیکن ذوب‌آهن بعد از رسیدن تیمش به نیمه‌نهایی به ایسنا گفته بود: «مرحله مقدماتی فرسایشی بود. ما که هم در تیم ملی بازی کردیم و هم در تیم باشگاهی، زمان کافی برای ریکاوری نداشتیم و کار سخت شد.» مشایخی مثل خیلی از مربیان و بازیکنان امیدوار است فصل بعد لیگ برنامه بهتری داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید