• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157431
+
-

از امشب، نگاه‌ها به عربستان

لیگ قهرمانان آسیا از امشب آغاز می‌شود و سپاهان و فولاد از ایران به مصاف پاختاکور و الغرافه می‌روند

فصل‌2022 لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره از امشب آغاز می‌شود و 2نماینده ایران از ساعت 21:45 به‌طور همزمان به میدان می‌روند. در فصلی که 2باشگاه پرسپولیس و استقلال مجوزهای حرفه‌ای را برای حضور در این رقابت‌ها به‌دست نیاورده‌اند، شاید نگاه ایرانی‌ها به این مسابقات کمرنگ‌‌تر از فصول گذشته باشد. اما فولاد و سپاهان هم هواداران زیادی دارند که از امشب چشم به عربستان می‌دوزند تا نتایج تیم‌های محبوب‌شان را در این رقابت‌ها پی بگیرند. امشب قهرمان جام‌حذفی و سوپرجام ایران به مصاف الغرافه قطر می‌رود و نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر هم با حریف آشنایی به نام پاختاکور ازبکستان روبه‌رو می‌شود.

   فولاد - الغرافه
تیم فولاد در گروه C رقابت‌ها با الغرافه قطر، آخال ترکمنستان و شباب ‌الاهلی امارات همگروه است. در این گروه به جز تیم آخال بقیه تیم‌ها از بازیکن ایرانی بهره می‌برند و همین موضوع پیگیری مسابقات را برای ایرانی‌ها جذاب‌تر می‌کند. الغرافه به‌خاطر حضور استراماچونی روی نیمکتش و بازیکنانی مثل سعید عزت‌اللهی و همچنین شیخ دیاباته، تیم آشنایی برای فوتبال‌دوستان ایرانی محسوب می‌شود. این تیم فصل گذشته با قرار‌گرفتن در رتبه چهارم لیگ ستارگان قطر به لیگ قهرمانان آسیا رسید. الغرافه فصل جدید لیگ ستارگان قطر را با قرار‌گرفتن در مکان پنجم به پایان رساند و در حالی آماده بازی با فولاد می‌شود که در آخرین بازی‌‌اش قبل از دیدار فردا در فینال امیرکاپ قطر با نتیجه 1-5 به الدوحیل باخته است.
اما تیم جواد نکونام در شرایط خیلی خوبی راهی این رقابت‌ها شده است. فولاد بعد از خریدهای خوب و تحولات مثبتش در پنجره نیم‌فصل به تیم قوی‌تری تبدیل شده است. این تیم در 8مسابقه‌ای که بعد از نقل‌وانتقالات نیم‌فصل انجام داده، فقط یک‌بار شکست خورده و با 5برد و 2مساوی به 17امتیاز رسیده است. این امتیازات فولاد را تا رتبه چهارم جدول بالا کشیده و آنها به محض بازگشت از رقابت‌های آسیایی در یک بازی حساس با گل‌گهر برای حفظ این رتبه خواهند جنگید. شاگردان نکونام 3بازی آخرشان را قبل از پرواز به عربستان برده‌اند و درخشش آرش رضاوند، مهدی شیری و سایر چهره‌های جدید، این تیم را به کسب نتایج خوب در آسیا امیدوار کرده است. به همه اینها حضور ایبای گومز را هم اضافه کنید که مستقیما از لالیگا برای کمک به فولادی‌ها آمده و در لیگ قهرمانان می‌تواند به این تیم کمک کند. فولاد امشب به‌دنبال یک شروع پرقدرت در گروهC است و 3ساعت بعد از بازی این تیم، آخال ترکمنستان و شباب الاهلی امارات دیگر بازی این گروه را برگزار می‌کنند.

   سپاهان - پاختاکور
در گروه D لیگ قهرمانان آسیا نیز دیگر نماینده ایران یعنی سپاهان حاضر است که می‌توان گفت گروه سخت‌‌تری نسبت به فولادی‌ها دارد. سپاهان امشب با پاختاکور روبه‌رو می‌شود و 2 تیم دیگر گروهش الدوحیل قطر و التعاون عربستان هستند. پاختاکور در فصل جدید لیگ ازبکستان 4بازی انجام داده و با کسب 3برد و یک تساوی و اندوختن 10امتیاز به‌دلیل تفاضل گل کمتر فعلا در رده دوم جدول ایستاده است. لیگ ازبکستان به‌تازگی آغاز شده و به همین دلیل بازیکنان پاختاکور از نظر آمادگی جسمانی در شرایط مطلوبی به‌سرمی‌برند. ستاره اصلی پاختاکور در خط حمله دراگان چران است که در فصل جدید تاکنون 3گل در لیگ ازبکستان ‌به ثمر رسانده و مهاجم خطرناک و زهرداری است. پاختاکور در خط دفاعی نیز شرایط خوبی دارد و در 4بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده ‌و مهاجمان سپاهان مقابل این تیم باید باهوش عمل کنند.
فرم اخیر سپاهان و نتایج این تیم قبل از عزیمت به عربستان هم شباهت فراوانی با شرایط فولاد دارد. تیم نویدکیا که با نتایج ضعیفش در هفته‌های گذشته شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده بود، بعد از فعل و انفعالات رخ داده و رفت و برگشت سرمربی‌اش به یک ثبات نسبی در نتیجه‌گیری رسید و از 4بازی آخرش 3بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم در آخرین بازی‌اش پیش از پرواز به عربستان توانست صنعت‌نفت را در آبادان با 4گل شکست دهد که نتیجه‌ای عالی و روحیه‌بخش برای نماینده ایران محسوب می‌شود.

 سپاهان طی 4بازی اخیرش فقط به گل‌گهر مساوی داده و 3بازی دیگرش را برده که در این بین 2پیروزی خارج از خانه مقابل نساجی و صنعت‌نفت نتایج قابل توجهی بوده است. نویدکیا در نخستین روزهایی که سرمربی سپاهان شده بود، یک‌بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد که از گروهش صعود نکرد. فصل گذشته اصفهانی‌ها سهمیه آسیایی را نداشتند اما حالا بعد از یک سال غیبت دوباره به این رقابت‌ها برگشته‌اند تا نتایج خوب سال‌های دور خود را در این مسابقات یک‌بار دیگر تکرار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید