• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157407
+
-

قهرمانی سپاهان آرزویی بود که از دست رفت

گئورگی ولسیانی اعتراف می‌کند کیفیت سپاهان برای قهرمانی در لیگ کافی نبوده اما در عین حال معتقد است زردپوشان در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت

قهرمانی سپاهان آرزویی بود که از دست رفت

امیرحسین اعظمی 

 سپاهان این روزها در عربستان به‌سر می‌برد تا آماده شروع فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شود. شاگردان محرم نویدکیا با از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر ایران و کنار رفتن از جام حذفی، حالا امیدوارند در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشند و امشب در نخستین گام برابر پاختاکور ازبکستان قرار خواهند گرفت. گئورگی ولسیانی مدافع گرجستانی سپاهان در گفت‌وگو با همشهری ورزشی در مورد شرایط سپاهان به سؤالات پاسخ می‌دهد.

   شرایط سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنی؟
همه‌‌چیز خوب پیش می‌رود. ما تمرینات را براساس برنامه کادر فنی جلو می‌بریم تا آماده شروع بازی‌ها شویم.

   در مورد بازی اول با پاختاکور ازبکستان چه صحبتی داری؟
من پاختاکور را به خوبی می‌شناسم چون یک مربی گرجستانی مدت‌ها در آنجا کار می‌کرد. منظورم شوتا آرولادزه است که حالا سرمربی هال‌سیتی است. او تیم خوبی ساخته و مطمئنم بازی سختی مقابل آنها خواهیم داشت.

   تیم‌های ایرانی مدت‌هاست در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نشده‌اند. فکر می‌کنی دلیلش چیست؟
فکر می‌کنم سطح فنی فوتبال در آسیا در این سال‌ها افزایش یافته است. تیم‌های قطر، امارات، ژاپن و کره پیشرفت کرده‌‌اند، به همین دلیل قهرمانی در این تورنمنت سخت‌تر شده است. البته همانطور که می‌بینیم، تیم‌های ایران هم پیشرفت کرده‌اند.

   سپاهان امسال یک تیم پرستاره را در اختیار دارد و تصور خیلی‌ها این بود که در لیگ برتر قهرمان شوید. چرا این اتفاق رخ نداد و از قهرمانی دور شدید؟
آرزوی ما هم قهرمانی در لیگ‌برتر خلیج‌فارس بود که متأسفانه در این فصل تقریبا غیرممکن شد و از دست رفت. این واقعیت به ما نشان داد که باید در همه اجزا سخت‌تر و بیشتر کار کنیم. ما باید خیلی پیشرفت کنیم، پس از آن نتیجه هم خواهد آمد و می‌توانیم قهرمان شویم.

   سپاهان از لحاظ مهره در این فصل، تیم فوق‌العاده‌ای است. از اینکه امسال شانسی برای قهرمانی ندارید ناراحت نیستی؟
البته من خیلی ناراحتم، اما باید واقع‌بین و منطقی باشیم. اینکه به شما بگوییم ما شایسته مقام اول بودیم، کاملا درست نیست. زمانی که ما تمام جزئیات فوتبال‌مان را بهبود ببخشیم پس از آن مستحق خواهیم بود. البته مطمئن هستم که در آینده در تمام مسابقاتی که در آن شرکت می‌کنیم پیروز خواهیم شد.

   درباره قرعه‌کشی جام جهانی و گروهی که تیم ملی ایران در آن قرار گرفت چه صحبتی داری؟
من برای ایران خوشحالم که باز هم شایسته حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت جهان بودند. این گروه سخت است اما هیچ‌چیز برای تیم ملی ایران غیرممکن نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید