• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157409
+
-

بوحمدان: این یک جنگ نابرابر است


فولاد خوزستان چند روزی است که همراه با سپاهان در عربستان به سر می‌برد تا خودش را آماده حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا کند. شاگردان جواد نکونام که مدتی پیش قهرمانی در سوپرجام ایران را با شکست دادن پرسپولیس جشن گرفتند حالا می‌خواهند در یک تورنمنت مهم آسیایی خودشان را محک بزنند. البته حمید بوحمدان هافبک تأثیرگذار فولاد بر این عقیده است که تیم‌های ایرانی همیشه با تیم‌های عربی و شرق آسیا رقابتی نابرابر دارند. بوحمدان در گفت‌وگو با همشهری ورزشی درخصوص وضعیت فولاد در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: «وضعیت تیم ما خوب است و در لیگ برتر نخستین بازی در سال جدید را با برد پشت سر گذاشتیم. این برد برای ما مهم بود، از این جهت که وضعیت خودمان را در جدول لیگ برتر بهتر کنیم و برای شروع لیگ قهرمانان آسیا از لحاظ روحی در بهترین وضعیت قرار بگیریم. حالا هم چند روزی است که در عربستان هستیم و اینجا همه‌‌چیز خوب است، امیدواریم که لیگ قهرمانان را با نتیجه‌ای خوب شروع کنیم.»

  الغرافه تیم باکیفیتی است
بوحمدان درباره نخستین بازی تیمش مقابل الغرافه می‌گوید: «در فوتبال که نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد و سطح فنی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم بالاست. الغرافه تیم باکیفیتی است و بعد از آمدن استراماچونی پیشرفت خوبی داشته است. قطعا بازی سختی داریم ولی ما هم فولاد هستیم و انگیزه‌های خودمان را برای درخشش در این جام داریم. امیدوارم در نخستین گام نتیجه خوبی بگیریم تا دل هواداران فولاد و مردم ایران را شاد کنیم. الان همه نگاه‌ها به سپاهان و فولاد است و از مردم ایران هم می‌خواهیم ما را دعا کنند.»

  رقابت نابرابر است
تیم‌های ایرانی بیش از 3دهه است که در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نشده‌اند. در این مورد از بوحمدان سؤال می‌کنیم که او می‌گوید: «مسئله اصلی امکانات سخت‌افزاری و مسائل مالی است که تیم‌های ایرانی با آن مشکل دارند. تیم‌های عربی قدرت مالی بالایی دارند و در این سال‌ها سرمایه‌گذاری عجیبی در فوتبال داشتند و تیم‌های شرق آسیا هم همین کار را کردند. آنها بازیکنان گران‌قیمت خارجی می‌گیرند که هزینه یک خرید آنها می‌تواند اندازه بودجه یک سال باشگاه‌های ایرانی باشد. این مسائل رقابت را با این تیم‌ها نابرابر می‌کنند. جنگیدن با تیم‌های عربی و شرقی آسان نیست ولی امیدوارم سپاهان و فولاد بهترین عملکرد را در این جام داشته باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید