• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157406
+
-

کشتن مرغ مقلد

سیتی و لیورپول باز هم از روی دست هم کپی کردند؛ بازی رودرروی روز یکشنبه نشان می‌دهد کدام از دیگری تقلید می‌کرده

کشتن مرغ مقلد

پپ گواردیولا به‌سختی توانست راهی برای رسیدن به دروازه اتلتیکومادرید پیدا کند. منچسترسیتی با 3‌مهاجم اصلی و 2‌مهاجم کاذب پا به میدان گذاشت اما اوبلاک در این بازی تنها یک‌مهار داشت و دومی را خورد. این نشان می‌دهد که تیم پپ برای رسیدن به دروازه حریف سختی زیادی کشید. در بازی همزمان لیورپول در ادامه تور پرتغالی‌اش توانست بنفیکا را در زمین این تیم 3بر یک ببرد. آنها در دور مقدماتی هم در پرتغال و در زمین پورتو 5بر یک پیروز شده بودند. من‌سیتی و لیورپول یکشنبه همین هفته ساعت21در هفته32 لیگ برتر با هم بازی دارند که با توجه به اختلاف یک‌امتیازی این دو تیم می‌شود گفت فینال این فصل لیگ جزیره است.

   با این پیروزی تعداد بردهای گواردیولا در لیگ قهرمانان به‌عنوان سرمربی بارسا، بایرن و سیتی به عدد91رسید. او با اینکه تنها 2‌بار لیگ قهرمانان را با بهترین بارسلونای تاریخ فتح کرده، از نظر تعداد برد در تاریخ این رقابت‌ها پس از فرگوسن (105) و آنچلوتی (97برد بدون احتساب بازی دیشب رئال مقابل چلسی) در رده سوم مربیان است.
   کوین دی‌بروینه در پنجاهمین بازی لیگ قهرمانانی خود موفق به ثبت نخستین گلش در این رقابت‌ها در فصل جاری شد. او در این 50بازی 11گل و 18پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده است.
- اتلتیکو در این بازی تنها 21درصد مالکیت توپ، صفر موقعیت و صفر کرنر داشت. اتلتی برای نخستین بار در دوران سرمربیگری سیمئونه موفق به زدن حتی یک‌شوت به سمت دروازه حریف نشد.

   لیورپول برای نخستین بار در تاریخ خود در 8بازی پیاپی خارج از خانه در همه رقابت‌ها به پیروزی رسید که در 6تای آن کلین‌شیت کرد؛ 16گل زده و 2گل خورده.
   لیورپول برای نخستین بار از سال ١٩٨۴، موفق شد ۵‌بازی خارج از خانه متوالی خود را در لیگ قهرمانان اروپا/لیگ اروپا را با پیروزی پشت سر بگذارد؛ 5بر یک مقابل پورتو، 3بر 2مقابل آتلتیکو مادرید، 2بر یک مقابل میلان، 2بر صفر مقابل اینتر، 3بر یک مقابل بنفیکا.
   یک رکورد جدید دیگر؛ ۱۹ بازی از آخرین باری که لیورپول در جریان بازی و در نیمه اول دروازه‌اش باز شد می‌گذرد.
   درحالی‌که محمد صلاح همچنان کارش را بدون گل زده برای لیورپول دنبال می‌کند و بهترین فرصت‌ها را هم هدر می‌دهد، سادیو مانه که صلاح را در فینال جام ملت‌های آفریقا و پلی‌آف جام جهانی ناکام کرده، به آمار خوبش ادامه می‌دهد. صلاح 8‌بازی و یک‌نیمه است که نتوانسته با پیراهن قرمزها گلی بزند.
   از سال2017هیچ بازیکنی به‌اندازه مانه (13گل) در مراحل حذفی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشده. عملکرد مانه در لیگ قهرمانان؛ 51بازی، 22گل و 7پاس‌گل.
   ایبراهیما کوناته مبدل به بیستمین بازیکنی شد که در این فصل در همه رقابت‌ها برای لیورپول موفق به گلزنی شده است؛ لیورپول بهترین تیم لیگ برتر در این باب بوده است.
   یک جمله بامزه از اندی رابرتسون، مدافع چپ اسکاتلندی لیورپول: «در پایان بازی چند فندک به سمتم پرتاب کردند، امیدوارم این به آنها کمک کند تا سیگار را ترک کنند. مثبت به این قضیه نگاه می‌کنم اما باید سعی کنید اشیا را در زمین نیندازید زیرا می‌تواند به مردم آسیب برساند.»

لیگ درجه دوم زیبا ،لیگ اروپا شب قشنگی را در پیش دارد
امشب تبعیدی‌های لیگ قهرمانان اروپا بازی‌های خود در یک‌چهارم رقابت‌های لیگ اروپا را آغاز می‌کنند. 2‌بازی صددرصد زیبا در پیش داریم و 2‌بازی کم‌اهمیت‌تر. لایپزیش در بازی رفت از آتالانتا پذیرایی می‌کند. هردو ‌تیم از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا آمده‌اند و زیبا بازی می‌کنند. بارسلونا هم در بازی رفت در زمین اینتراخت فرانکفورت به میدان می‌رود. بارسا در 2‌بازی قبلی‌اش از زمان حذف‌شدن از لیگ قهرمانان و ورود به لیگ اروپا در زمین حریف خوب نتیجه گرفته. وستهم- لیون و براگا- رنجرز گلاسکو دیگر بازی‌های این مرحله هستند که همگی ساعت 23:30 آغاز می‌شوند غیر از بازی اول که 21:15 است.

   اینتراخت در 5بازی آخر‌ خود تنها یک برد 2بر یک مقابل بوخوم به‌دست آورده و 4تای آخر را مساوی کرده و تنها 2‌گل به حریفان زده. وضعیت بارسلونا برعکس است. آنها همه را می‌برند و 4‌تایی می‌کنند، حتی رئال‌مادرید را در سانتیاگو برنابئو. البته بارسا مثل بازی خانگی رفت مقابل ناپولی یک‌مساوی بدون گل هم به گالاتاسرای در زمین خودش در مرحله قبلی داده بود.
   این نخستین رویارویی بین 2تیم بارسا و اینتراخت است.
   بارسا در 3مسابقه قبلی‌اش مقابل تیم‌های آلمانی 14گل دریافت کرده که یکی باخت 8 بر 2 به بایرن در 2‌فصل پیش بود و دیگری 2‌باخت 3‌گله آنها در این فصل و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا.
   اینتراخت تاکنون در هیچ‌یک از بازی‌های خانگی‌اش در رقابت‌های اروپایی از یک‌چهارم به بعد بازنده نبوده؛ 12برد و 4تساوی.
   بارسا در 20دیدار آخر خود در لیگ اروپا یا جام یوفا تنها 3‌بار باخته که هر 3در بازی‌های خارج خانه بوده؛ به سلتاویگو در سال2001، لیورپول در همان سال و سلتیک در سال2014؛ آنها 11برد و 6تساوی در 20دیدار آخر خود در این رقابت‌ها ثبت کرده‌اند.
   اوبامیانگ در لیگ اروپا ید طولایی دارد. او تاکنون 24بار در این رقابت‌ها موفق به گلزنی شده که هیچ‌یک از آنها از روی نقطه پنالتی نبوده است. تنها بازیکنی که بدون پنالتی نسبت به او آمار بهتری در لیگ اروپا دارد، رادامل فالکائوی کلمبیایی است با 27گل.
   در ترکیب اینتراخت 2‌بازیکن به نام رگنار آچه و دیانت رامای به‌دلیل آسیب‌دیدگی غایب‌اند. در اردوی بارسا نام دنی آلوز در رقابت‌های اروپایی رد نشده. سرخی روبرتو، اومتیتی، فاتی و 2‌بازیکن گمنام دیگر (بالده و واگه) مصدوم‌اند و لوک دی‌یونگ هم مشخص نیست به این بازی برسد. ممفیس هم 2‌هفته دیگر غایب است و بازی با لوانته را هم از دست می‌دهد. دِست هم شاید به این بازی نرسد. حالا که صحبت از دِست شد، بد نیست بدانید بارسا می‌خواهد در پروسه خرید لواندوفسکی 33ساله، این بازیکن را در معامله بگنجاند و از بایرن مونیخ تخفیف بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
مقلد صدا