• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157388
+
-

معرفی کتاب

حیات پس از مرگ

اگر می‌خواهید نگاه علامه طباطبایی درباره حیات پس از مرگ را بدانید، می‌توانید به این کتاب مراجعه کنید. البته این کتاب ترجمه بخش از کتاب انسان اوست که شامل 3بخش انسان قبل از دنیا و انسان در دنیا و انسان بعد از دنیاست. این کتاب به فارسی ترجمه شده است، کمی سخت‌خوان است و روایت‌های قرآنی جالبی از سرنوشت روح انسان بعد از مرگ دارد.

سیاحت غرب

معروف‌ترین کتاب در زبان فارسی در حوزه زندگی پس از مرگ را باید سیاحت غرب دانیم؛ اثری که آقا نجفی قوچانی از علمای اواخر قاجاریه نگاشته است. این کتاب، سرنوشت ارواح در پس از مرگ را طبق روایت‌های اسلامی بررسی می‌کند. این کتاب بارها بازنشر شده و حتی نسخه‌های صوتی آن در روزگاری که پادکست‌ها اینقدر رایج نبودند، تولید شد و فیلمی از آن ساخته شد.

معاد

کتاب‌های علامه مطهری به این ترتیب است که غالبا از منظر عقلانی و منطقی شروع به بحث کرده و به نتایج مورد‌نظرش می‌رسد. در کتاب معاد نیز، شاهدیم که او ابتدا می‌خواهد دلایل معاد و زندگی روح پس از مرگ را از حیث عقلی اثبات کند و سپس به بحث‌های خود برسد. پس برای نسل عقل‌مدار امروزی، می‌تواند کتابی مناسب در حوزه سرنوشت ارواج باشد.

کمدی الهی

این اثر دانته الیگیری جزو کلاسیک‌های ادبیات اروپا و جهان محسوب می‌شود که البته به ماجرای سفر روح پس از مرگ پرداخته است. کتاب از زبان اول شخص است و دانته در آن، سفری خیالی به دوزخ، برزخ و بهشت دارد. گفته می‌شود که این کتاب احتمالا از یک کتاب شبیه به‌خود که زرتشتی‌ها نوشته بودند نیز اثر گرفته است.

زندگی پس از زندگی

از کتاب‌های شاخصی که در حوزه تجربه‌های نزدیک به مرگ نگاشته شده، زندگی پس از زندگی اثر ریموند مؤدی است. مؤدی 3کتاب درباره تجربه نزدیک به مرگ نوشته و این 90مورد تجربه نزدیک به مرگ مورد‌بررسی و ارائه قرار گرفته. جالب اینکه فیلمی نیز از این کتاب ساخته شده که زمان ساختش به سال1992 بازمی‌گردد و جایزه هم گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید