• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 157025
+
-

گرینویچ/دستگیری قاضی دله‌دزد


استکهلم:  یک قاضی دادگاه‌های سوئد به اتهام سرقت ژامبون و کوفته‌ از یک فروشگاه محکوم شد. به گزارش دیلی‌میل، این قاضی زن 67ساله به پرداخت جریمه‌ای معادل 50هزار کرون(تقریبا معادل 4800یورو) محکوم شد و با وجود این هنوز مشخص نیست انگیزه‌اش از این سرقت چه بوده است. البته ماجرای سرقت این قاضی به همین‌جا ختم نشد، او چند جرم ثابت نشده برای دادگاه عالی سوئد هم دارد. برای نمونه، افزون بر سرقت کوفته و ژامبون، او تلاش کرده بود سوسیس و پنیر را که در یک کیسه خرید بافته شده پنهان شده بود، بدزدد. پس از افشای این دزدی، قاضی ۶۷ساله مجبور شد از شغل خود استعفا دهد. این قاضی زن بیش از 2دهه در دیوان‌عالی سوئد خدمت کرده بود. فقط ۱۶قاضی در این 2دهه در این دیوان مشغول به‌کار بوده‌اند. حالا با این  اتفاق بسیاری از فعالان اجتماعی در سوئد موج های انتقادی علیه دستگاه قضایی در این کشور به راه انداخته اند و خواهان بررسی صلاحیت قضات شده اند.

سرقتی که از فضا پیداست

 آکسفوردشایر:  معمولا آنچه از عکس‌های فضایی ناسا و گوگل‌ارث مشخص است پدیده‌های شگفتی مانند دیوار چین یا اهرام مصر است اما به تازگی عکسی هوایی از گوگل‌ارث محوطه‌ای از هزاران دوچرخه سرقت شده توسط یک مرد بریتانیایی را نشان می‌دهد که در نوع خود کم‌نظیر است. به گزارش آدیتی‌سنترال، ماجرا هنگامی برای پلیس جالب شد که همسایه‌های این مرد از رفت‌وآمد موش‌ها به حیاط بزرگ خانه او شکایت کردند. سپس جست‌وجویی ساده با عکس‌های هوایی ‌نشان داد که حیاط این خانه محل نگهداری دوچرخه‌های پرشماری است که تنها توجیه آن می‌تواند این باشد که صاحبخانه چند صد فرزند خردسال دارد اما به‌طور حتم پلیس چنین باوری نداشت و بنابراین سراغ این مرد رفت. در نهایت مشخص شد صاحبخانه به دزدی دوچرخه اعتیاد دارد.

بازگشت گوشی‌ غیرهوشمند

لندن: پس از بازگشت مدل مشهور 3310گوشی تلفن همراه در سال2017 میلادی کسی فکرش را هم نمی‌کرد بخشی از کاربر‌ها به استفاده از گوشی‌های غیرهوشمند روی آورند. اما افزایش تقاضا برای این گوشی‌ها نشان می‌دهد برخی می‌خواهند خود را از زنجیری که گوشی‌های هوشمند بر گردن آنها انداخته رها کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، افزایش تقاضا برای گوشی‌های غیرهوشمند برای نمونه در انگلستان باعث شده اکنون از هر 10مالک تلفن همراه یک نفر گوشی غیرهوشمند داشته باشد؛ آماری که تا پیش از سال2017 میلادی بسیار پایین‌تر از این بود. ۵سال پیش، شمک اولنیچاک که روانشناس است، گوشی هوشمند خود را با یک نوکیا۳۳۱۰ عوض کرد؛ در ابتدا او این کار را برای عمر بیشتر باتری انجام داد؛ با این حال، متوجه مزایای دیگر آن هم شد. او می‌گوید: «قبلا همیشه همه‌‌چیز را چک می‌کردم، یا در فیسبوک بودم یا اخبار یا مطالب دیگری را مرور می‌کردم که نیازی به دانستنشان نداشتم. هم‌اکنون وقت بیشتری برای خودم و خانواده‌ام دارم. یک مزیت بزرگ این است که دیگر اعتیاد به پسند(لایک) کردن، به اشتراک گذاشتن، نظر دادن یا توصیف زندگی‌ام برای دیگران ندارم. حالا حریم خصوصی بیشتری دارم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید