• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155203
+
-

مشاوره و خدمات فنی در اختیار متروهای کرج و قم قرار می‌گیرد

2رام قطار کرج روی ریل متروی تهران

شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران و حومه در راستای همکاری‌های ملی و با هدف توسعه قطارهای شهری در سایر نقاط کشور، به2 شهر کرج و قم، خدمات فنی، مشاوره‌ای و زیرساختی ارائه می‌دهد. به گزارش همشهری، مهدی شایسته اصل ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه دراین باره گفت: «مطابق این قراردادها، خدماتی همچون نیروی انسانی و راهبر قطار، مشاوره و خدمات فنی در اختیار متروهای کرج و قم قرار می‌گیرد تا از کارنامه و تجربه‌های متروی تهران برای راه‌اندازی بهینه این متروهای نوپا بهره‌برداری شود. براساس قرارداد، یک رام قطار نیز برای انجام تست‌های سرد و گرم به قطار شهری این شهر اعزام می‌شود.
 پیش از این هم در قالب قراردادهای دیگری، قطار شهری کرج 2رام قطار از متروی تهران خریداری کرده بود که مطابق پیش‌بینی‌ها، با انجام فرایندهای بهسازی در اختیار شرکت راه‌آهن شهری تهران قرار خواهد گرفت. متروی تهران براساس کیلومتراژ استفاده از این قطار، اجاره آن‌را به شرکت راه‌آهن شهری کرج پرداخت خواهد کرد.»
شایسته اصل همچنین پیش‌بینی کرد قرارداد همکاری مترو تهران و قم تا قبل از پایان سال نهایی شود: «در این راستا، علاوه بر ارائه خدمات فنی و مهندسی، یک رام قطار با 3واگن برای انجام تست‌های سرد و گرم در اختیار شرکت قطار شهری قم قرار می‌گیرد که این رام قطار از مسیرهای کم‌مسافر مترو تهران انتخاب می‌شود. مدت این قرارداد 2ماهه خواهد بود و حدود 57میلیارد ریال برای متروی تهران درآمدزایی دارد. بیمه قطارها و واگن‌ها در این مدت، بخش دیگری از این قرارداد است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید