• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 25 بهمن 1400
کد مطلب : 153897
+
-

بلاتکلیفی تکواندو

اختلاف نظر بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درباره ریاست هادی ساعی همچنان ادامه دارد

بلاتکلیفی تکواندو

محسن محمود صفری

انتخابات فدراسیون تکواندو 15دی‌ماه برگزار شد که در پایان این انتخابات هادی ساعی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. در آن زمان از این انتخاب به‌عنوان پایان 2 دهه ریاست سیدمحمد پولادگر یاد شد ولی هرچه از زمان برگزاری انتخابات گذشت حکم ریاست فدراسیون برای هادی ساعی صادر نشد تا این انتخابات همانند فیلم‌های فرهادی پایان باز داشته باشد!

 40 روز کش‌وقوس
در پایان انتخابات فدراسیون تکواندو در 15دی‌ماه هادی ساعی با کسب 29رای در مقابل 27رای پولادگر توانست به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود. بعد از اعلام نتیجه، پولادگر درخواست بازشماری آرا را داد که با موافقت اعضای مجمع روبه‌رو شد. اما پس از اعلام موافقت اعضای مجمع، پولادگر از درخواست خود انصراف داد! در این شرایط بود که اتفاقات مجمع صورتجلسه شد تا هادی ساعی برای 4سال ریاست فدراسیون تکواندو را در دست بگیرد. اما 2 روز بعد از انتخابات، حواشی آغاز شد و مخالفان ریاست ساعی عنوان کردند که او برای ریاست نیاز به 30رای داشته است. مخالفان ریاست ساعی ادعا می‌کنند او نیاز به نصف به‌اضافه یک رأی داشته و با توجه به 29رای او، حضور ساعی در سمت ریاست وجاهت قانونی ندارد. در مقابل حامیان ساعی عنوان می‌کنند بند یک ماده15به اکثریت آرای مجمع اشاره کرده و ریاست ساعی در فدراسیون کاملا قانونی است و باید حکم او توسط وزیر صادر شود. از نکات دیگر مجمع فدراسیون تکواندو که به نوعی شروع تمام حواشی بود حضور و البته عدم‌رای دادن بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان بود. شکوه‌فر با این استدلال که وزارت ورزش در انتخابات بی‌طرف است از رأی دادن انصراف داد و با توجه به اینکه با حضور او مجمع با 57نفر به رسمیت رسیده بود و 56نفر رأی به صندوق انداختند اختلاف‌نظرها آغاز شد.

  کارمندان شاکی
همه این اتفاقات و بلاتکلیفی‌ها در حالی برای تکواندوی ایران رخ می‌دهد که پولادگر بعد از شکست در انتخابات تکواندو به سمت معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش رسید و بارها عنوان شده اصلا او شکایتی درخصوص انتخابات فدراسیون تکواندو نکرده است. با توجه به عدم‌شکایت پولادگر مشخص نیست دلیل صادر نشدن حکم ساعی چیست؟ در انتخابات قبلی که کار به رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال یا تأیید می‌کشید، یکی از طرفین ذی‌نفع (نامزدها) شکایت کرده بودند اما این بار بدون شکایت هیچ‌یک از طرفین، داستان به درازا کشیده است. حالا درصورت ابطال انتخابات باید دوباره روسای هیأت‌ها به تهران بیایند و با هزینه بالایی مجددا انتخابات برگزار شود. درحالی‌که درصورت درست بودن ادعای مخالفان باید در همان انتخابات 15دی‌ماه در دور دوم نتیجه مشخص می‌شد تا یکی از بین ساعی و پولادگر به‌عنوان رئیس انتخاب شود. هادی ساعی درباره طولانی شدن روند صدور حکم ریاستش می‌گوید: «شنیده‌ام که در همین یکی دو روز رأی دیوان عدالت اداری می‌آید. از سویی هنوز از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری خبری نشده؛ اگرچه می‌گویند به شکل شفاهی نتیجه انتخابات را تأیید کرده‌اند.» ساعی درخصوص اینکه چه کسانی از نتیجه انتخابات شکایت کرده‌اند، توضیح می‌دهد: «چهار پنج نفر از اعضای مجمع و برخی از کارمندان فدراسیون این شکایت را مطرح کرده‌اند. متأسفانه اهداف شخصی برای برخی افراد بیشتر از تکواندو مهم است و خانواده یک‌میلیون نفری تکواندو را بلاتکلیف کرده‌اند. تکواندو ماه‌های حساسی را پیش‌رو دارد و در بازی‌های آسیایی جزو رشته‌های مدال‌آور ماست.» تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که کمیته ملی المپیک در مجمع 17اسفند ماه خود از هادی ساعی به‌عنوان رئیس فدراسیون و عضو هیأت اجرایی دعوت کرده است. این در حالی است که وزارت ورزش حکم هادی ساعی را به‌عنوان رئیس فدراسیون صادر نمی‌کند ولی کمیته ملی المپیک که فقط چند متر با ساختمان وزارت ورزش فاصله دارد در دعوتنامه هادی ساعی قید کرده رئیس فدراسیون تکواندو! شنیده می‌شود آرا و استعلام‌ها پس از 40روز کش و قوس به نفع ساعی صادر شده و او در چند روز آینده حکم ریاستش را از وزیر ورزش و جوانان دریافت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید