• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 29 دی 1400
کد مطلب : 151225
+
-

زیرحلقه / دور دوم

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

دور دوم بازی‌های گروهی لیگ بسکتبال در حال برگزاری است. فرهاد زحمتکش، مسئول کمیته داوران و مسابقه‌های فدراسیون می‌گوید تعداد بازی‌های بیشتر به نفع بسکتبال است و نفرات تیم ملی را آماده‌تر به اردو می‌فرستد. دور دوم با هر 16تیم حاضر در مرحله رفت و برگشت برگزار می‌شود اما تیم‌ها به 4گروه 4تیمی تقسیم و به نسبت موقعیت مکانی در جدول «الف» و «ب» دور مقدماتی، با هم ادغام شده‌اند. با صحبت‌های آقا فرهاد تا حدی موافقیم اما از طرفی باید بدانیم که افزایش بازی‌ها در سیستم مسابقه‌های تنظیم‌شده که تیم‌ها از قبل تکلیف‌شان را بدانند به پیشبرد برنامه کمک می‌کند نه با برنامه‌های یک‌دفعه‌ای. برخی مدعی شده‌اند آنان را از قبل با این شیوه برگزاری توجیه نکرده‌اند.

تلاطم انتخابات
مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال 6بهمن، رئیس دوره 4سال آینده را انتخاب می‌کند اما این روزها اهالی بسکتبال از فضای ملتهبی که این ورزش دارد، نگرانند. حامد حدادی در گفت‌وگویی از لفظ «آدم‌فروشی» به صراحت استفاده کرد و گفت «در بسکتبال زیادشده» یا تنی از پیشکسوتان و مربیان در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با اشاره به فرهنگ والای بسکتبال در بین رشته‌های ورزشی، هجمه و پرونده‌سازی علیه افراد را محکوم کرده‌اند. در این میان واقعیتی هم آشکار شده است؛ افراد متظاهر و هتاک با فردیت منفعت‌طلبانه، توسط اهالی فهیم و عاشق بسکتبال کنار زده می‌شوند.

تماشاگر بسکتبال
ستاد مقابله با کرونا در مورد ورود تماشاگران به رویدادهای ورزشی نرمش‌هایی دارد و عنقریب تماشاگران بسکتبال نیز به سالن‌ها بازمی‌گردند. تیم ملی بسکتبال 5 و 8 اسفند در تهران میزبان 2 بازی انتخابی جام جهانی است. همچنین گفته می‌شود مرحله سوم لیگ (رفت و برگشت) با حضور معدود تماشاگران برگزار خواهد شد. تا آن زمان ارزیابی کامل از وضعیت سالن‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است.  این سؤال که چرا تهدیدهایی مثل کرونا هم در ورزش ما تأثیری برای «فرصت‌سازی» ندارد، در کنار سایر پرسش‌های تاریخی ورزش ما قرار گرفت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید