• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150845
+
-

روی خط سیاست / گسترده‌‌ترین رزمایش ترکیبی نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

با اجرای مراحل گوناگون بزرگ‌ترین رزمایش مشترک و ترکیبی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با عنوان مقدس «محمد رسول‌الله(ص)»، یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های تمرینات عملیاتی این نیرو در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد. به‌گزارش تسنیم، این رزمایش با محوریت جغرافیایی و عملیاتی قرارگاه قدس در استان سیستان‌وبلوچستان به‌صورت ترکیبی در 2فاز بزرگ رزمی - نظامی و مردم‌یاری- غیرنظامی برگزار شد و یگان‌های گوناگون عملیاتی این قرارگاه اعم از موشکی، توپخانه، پهپادی، بالگردی، زرهی، تخریب و انفجارات، نیروهای مخصوص و واحدهای تخصصی- رزمی، شرایط شبیه‌سازی‌شده درگیری‌ها و عملیات‌های واقعی را با موفقیت کامل اجرا کردند.

   اتحادیه‌ای برای کشورهای متحد علیه تحریم
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، گفت: کشورهای مقاوم در برابر زیاده‌خواهی زورگویان جهان باید اتحادیه «کشورهای متحد علیه تحریم» را تشکیل دهیم و یکپارچه در مقابل توطئه و تحریم آمریکا ایستادگی کنیم. به‌گزارش مهر، دانیل اورتگا نیز در این دیدار گفت: ما برای رهبری انقلاب، رئیس‌جمهوری ایران و شهید راه صلح و مقاومت، سردار قاسم سلیمانی احترام فراوانی قائل هستیم. باید در کنار یکدیگر بمانیم و در راه صلح و زندگی به مبارزه خود ادامه دهیم.

   تقویت همکاری‌های قضایی ایران و جمهوری آذربایجان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در جریان سفر به فدراسیون روسیه و در حاشیه اجلاس دادستان‌های منطقه با کامران علی‌اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. به‌گزارش ایسنا، در این دیدار دادستان‌های 2کشور درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه، افزایش همکاری در زمینه جرایم سازمان‌یافته ازجمله جرایم سایبری، قاچاق موادمخدر، جرایم محیط‌زیستی و همچنین معاضدت قضایی در پرونده‌های کیفری، استرداد مجرمان و انتقال محکومان گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید