• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150843
+
-

روحیه مومنانه رئیس‌جمهور گره‌گشای مشکلات مردم

 حسین رئیسی- نماینده میناب و جاسک

حضور مستقیم مسئولان عالی‌رتبه کشور در جمع مردم و مشاهده ملموس و عینی مشکلات از نزدیک به دولتمردان دید کامل‌تری برای حل مسائل می‌دهد. سفرهای استانی آقای رئیس‌جمهور و وزرای همراه ایشان به استان‌های مختلف به مردم آرامش می‌دهد و بوروکراسی‌های سنگین و مخل امور معیشتی مردم را حذف می‌کند. دیدارهای دکتر ابراهیم رئیسی از شهرستان‌های متعدد سرعت تصمیم‌گیری‌ها را افزایش می‌دهد.
مسئولان استانی برای گرفتن یک مصوبه از دولت باید فرایندهای طولانی را پشت سر بگذارند و زمان زیادی را صرف کنند، اما سفرهای آقای رئیسی بدون تشریفات انجام می‌شود و مردم بدون واسطه معضلات شهر و بخش و روستای خودشان را با آقای رئیس‌جمهور در میان می‌گذارند. مسئولان استانی هم در این حضور نزدیک اگر نیاز به مصوبه دولت داشته باشند، به‌راحتی این کار را انجام می‌دهند و اینگونه از تبدیل شدن معضلات و مسائل به بحران در استان‌ها جلوگیری می‌شود.
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری اخیر خودشان با مردم قم تصریح داشتند پیشرفت‌های کشور حاصل روحیه و مجاهدت افراد مومن و انقلابی بوده و هر جا کار بر زمین مانده، پای فرصت‌طلبی، فساد، اشرافی‌گری و نگاه‌های غیرانقلابی در میان بوده است. آقای رئیسی با مشی ارتباط صمیمی و متواضعانه خودشان در دیدار با مردم استان‌ها روحیه و مجاهدت مومنانه و انقلابی دارند. آقای رئیسی با یک نگاه مجاهدت‌آمیز، ایثارگرانه، انقلابی و جهادی ثابت کردند برای بسیاری از مسائل که از روش‌های بوروکراتیک قابل حل نیستند، می‌توان راهکار ارائه داد. در دولت سیزدهم وقت بیشتری از دولتمردان و کابینه صرف نقاط پیرامونی کشور می‌شود و آقای رئیس‌جمهور نیز جایی به همین نکته اشاره داشتند که طول هفته را صرف مسائل ملی می‌کنند و یک روز از پایان هفته نیز سهم مسائل استانی می‌شود. اینکه دولت در صحنه و مناطق مختلف کشور متناسب با بوم منطقه و مشکلات از نزدیک برای جامعه تصمیم‌گیری کند بسیار متفاوت از این است که دولتمردان در مرکز بنشینند و برای همه کشور تصمیم بگیرند. این نسخه می‌تواند گره‌گشای مشکلات مردم باشد.
بحث تحول به‌عنوان یکی از شعارهای محوری آقای رئیسی برای تغییر در اداره کشور متکی به اقدامات میدانی و خارج از کارهای معمول دولت‌ها بوده است که رئیس دولت سیزدهم با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به آن پایبند است. این احساس عمومی وجود دارد که رئیس دولت سیزدهم در مقایسه با دولت‌های سابق به‌صورت کاراتری در ارتباط با استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. تشریفات زائد حذف شده و سرکشی‌ها هدفمند شده است و جلسات برای حل مشکلات واقعی مردم برگزار می‌شود. سخنرانی‌های رئیس‌جمهور بیشتر در جهت موضوعات مورد علاقه و دغدغه مردم است نه تئوری‌پردازی. خدمات دولت‌های قبلی قابل کتمان نیستند ولی باید اذعان کرد ویژگی‌های سفرهای استانی آقای رئیس‌جمهور و وزرای کابینه ایشان برجسته‌تر هستند.
آقای رئیسی در همین مدت نیمسال نخست مسئولیت خودشان تلاش زیادی کرده است تا مدیریت مسائل و بحران‌ها را با نزدیک‌ترین فاصله زمانی به حادثه اعمال کند و نگذارد مسائل مزمن، تبدیل به خشم عمومی و نارضایتی در کف خیابان شود. سرکشی‌های ایشان به مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده در سفر اخیر استان هرمزگان از همین جنس بود و تأثیر بسزایی در تسکین مردم حادثه‌دیده این استان خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید