• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 23 دی 1400
کد مطلب : 150713
+
-

ایمنی در برف

یکی از تفریح‌ها و لذت‌های فصل زمستان بارش برف و به‌دنبال آن برف‌بازی است که بدون اغراق کمتر کسی وجود دارد که منتظر این فصل نبوده و از تفریحات زمستانی لذت نبرد اما هر بازی و تفریح و سرگرمی‌ای نیاز به رعایت یک‌سری شرایط و پیروی از برخی اصول دارد تا این چند ساعتی که برای تفریح سپری خواهد شد، عواقب جبران‌ناپذیری به همراه نداشته باشد. فصل زمستان و برف‌بازی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید برخی اصول ایمنی و اولیه رعایت شود تا به بهترین شکل ممکن به خاطره‌ای شیرین بدل شود.

کفش ساق‌دار
اولین و مهم‌ترین اقدام برای رفتن به برف‌بازی و شروع یک بازی زمستانی، استفاده از کفش مناسب و ساق‌دار است؛ اگر کفش مناسب ندارید، قید رفتن به سمت بازی‌های زمستانی را بزنید.

گلوله یخی
یکی از بیشترین آمار خسارت و خطرآفرین بازی در فصل زمستان استفاده از گلوله‌های برفی است؛ به‌دلیل یخ زدن برف و سنگین شدن آن، هنگام برخورد با فرد یا اشیاء ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

چاله‌های پنهان
بارش برف به‌دلیل پوشاندن سطح زمین، پستی و بلندی‌های طبیعی سطوح را پنهان می‌کند و ممکن است حین بازی خصوصا برای کودکان خطرهای زیادی را به همراه داشته باشد. تا حد امکان در محیط‌هایی که از قبل با آن آشنا هستید بازی کنید.

یخ زیر برف
در مناطق سردسیر بارش‌های زمستانی پشت سرهم اتفاق می‌افتد. برف قبلی تا بارش بعدی به سرعت یخ می‌زند و برف تازه روی یخ به جای مانده انباشت می‌شود و هنگام بازی احتمال سر خوردن و خطر را به‌شدت بالا می‌برد.

تنهایی ممنوع
به هیچ عنوان به‌صورت فردی سراغ ورزش‌های زمستانی نروید. بنا به هر دلیلی حادثه‌ای اگر برای شما اتفاق بیفتد، ممکن است غیرقابل‌جبران باشد و به‌دلیل نبود همراه حتی با خطر مرگ همراه باشد.

شاخه درختان
برفی که روی شاخه درختان انباشت می‌شود وزن زیادی دارد و اگر شاخه‌ها تحمل آن را نداشته باشند، خواهند شکست. پس به هیچ عنوان زیر درختانی که برف روی آنها تلنبار شده بازی نکنید.

قندیل‌ها
یکی از عوامل مهم بروز حادثه در این فصل، افتادن قندیل‌های نوک‌تیز است. این قندیل‌ها روی لبه‌ها و خصوصا سیم‌های برق آویزان می‌شود و با کوچک‌ترین ضربه‌ای خواهند افتاد، پس مراقب آنها هم باشید.

مسیر سر خوردن
اگر به دل کوه‌ها رفتید و مسیر مسطح را برای سر خوردن انتخاب کردید، یک‌بار و قبل از سر خوردن، حتما روی آن راه بروید تا از سطح زیر آن مطمئن شوید.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید