• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 11 دی 1400
کد مطلب : 149653
+
-

پشت خط زن/ بازگشت از فرانسه

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

بازیکن ایرانی شاغل در لیگ فرانسه به کشور بازگشت. محمدجواد معنوی‌نژاد که در سوپرلیگ فرانسه برای تیم پویترس بازی می‌کرد برای درمان آسیب‌دیدگی مجبور شده به ایران بیاید. قرار است او زیرنظر علی فرهادی زانویش را درمان کند. در این فاصله معنوی‌نژاد در کلاس مربیگری درجه‌یک که ویژه بازیکنان ملی‌پوش در گرگان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. مدرس این کلاس هم فرهاد داخم مدرس و مربی بین‌المللی است. با بازگشت معنوی‌نژاد از فرانسه تنها بازیکن ایرانی این لیگ کاریل داداش‌آده، بازیکن اهل ارومیه است که برای تیم شامونت و زیرنظر پروفسور پرندی، مربی نام‌آشنای ایتالیایی بازی می‌کند.

هندی‌ها در گنبد
تیم دختران سریک گنبد که از مرحله نخست لیگ دسته‌یک باشگاه‌های کشور صعود کرده، با 2بازیکن هندی وارد مذاکره شد تا برای صعود به لیگ برتر این تیم را یاری دهند. ملی‌پوشان سرزمین 72ملت درصورتی که شرایط کرونایی اجازه بدهد، ظرف هفته آینده به ایران می‌آیند. سریک گنبد تیمی است که با حمایت مالی سردار آزمون و پدرش تشکیل شده است. اسم تیم را هم اسم اسب محبوب سردار آزمون گذاشته‌اند. خلیل آزمون پدر فوتبالیست ملی‌پوش ایران هم از مربیان والیبال است. گنبدی‌ها امیدوارند دختران‌شان تیم لیگ برتری داشته باشند و باید دید این بازیکنان هندی چقدر به این تیم کمک می‌کنند.

کناره‌گیری بازیکن پرافتخار
داوود علیپوریان، پرافتخارترین بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران و جهان داوطلبانه اعلام بازنشستگی کرد. او 20سال در تیم والیبال معلولان پاس داد و بازیگردانی کرد و چند جایزه انفرادی مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک را در ویترین افتخارات خود دارد. با رفتن علیپوریان تیم ملی دچار خلأ پاسور می‌شود مگر اینکه فرید صائبی، سرمربی جدید تیم ملی تمرکز بیشتری روی جانشینان او داشته باشد. حمید عباسی و مرتضی رمضانی پاسورهای بعدی تیم ملی هستند. عباسی جوان و آینده‌دار است. تیم ملی والیبال نشسته تجربه 7دوره قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک را دارد و برای تکرار این قهرمانی به سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان نیاز دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید