• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 11 دی 1400
کد مطلب : 149658
+
-

حضور سرزده در اردوی بزرگان

بارسا، اتلتیکو، رئال و بقیه بزرگان اسیر سویه جدید کرونا شده‌اند

سویه جدید کرونا با اینکه کمتر افراد را راهی بیمارستان می‌کند (شاید به این دلیل که بیشتر مردم واکسن زده‌اند)، دربرگیری و انتشار آن سریع‌تر از سویه‌های پیشین است. هم‌اکنون اومیکرون روی فوتبال اروپا هم سایه افکنده. در اسپانیا 3‌غول بزرگ فوتبال این کشور اسیر کرونا شده‌اند و نیم‌فصل دوم لالیگا هم از فردا آغاز می‌شود. طبق بخشنامه جدید لالیگا هر تیم می‌تواند تنها یک‌مسابقه‌اش را به بهانه دچار شدن تعداد زیادی از بازیکنانش تا‌ماه آینده میلادی به‌تعویق بیندازد. اگر 13بازیکن در لیست حضور داشته باشند یا 5بازیکن از تیم اصلی در سلامت به سر ببرند، درخواست تعویق پذیرفته نمی‌شود. این در حالی است که وزارت بهداشت اسپانیا ظرفیت ورزشگاه‌ها را به 75درصد کاهش داد. پروتکل‌های بهداشتی لالیگا هم دچار تغییر شده و قرنطینه اجباری بعد از مثبت شدن تست از 10‌روز به 7‌روز کاهش پیدا کرده است.

  لالیگا
تعداد بازیکنان کرونایی در لالیگا؛ اسپانیول (5)، بارسلونا (10)، رایووایکانو (10)، رئال مادرید (4)، والنسیا (4)، سلتاویگو (7)، سوسیداد (10)، بیلبائو (5)، مایورکا (7)، الچه (7)، سه‌ویا (4)، بتیس (6) و... تنها 3 تیم ختافه، آلاوس و ویارئال تیم‌هایی هستند که بازیکنی با تست مثبت نداشته‌اند.

  بارسلونا
برای بازی فردا میان مایورکا و بارسلونا تعداد زیادی از بازیکنان 2‌تیم درگیر کرونا شده‌اند. براساس اخبار منتشر شده 7‌نفر از اعضای مایورکا که 4تای آنها از بازیکنان اصلی هستند تست‌شان مثبت از آب درآمده. وضعیت بارسلونا خیلی بدتر است. ظرف 4روز، 10مورد کرونایی بین بازیکنان کشف شده؛ دوشنبه (آلوز، لنگله)، سه‌شنبه (بالده و آلبا)، چهارشنبه (دمبله، گاوی و اومتیتی) و پنجشنبه (دِست، کوتینیو و عبدالصمد الزلزولی). از طرفی این تیم بازیکنان مصدوم و پشت خط مانده هم دارد؛ شامل سرجینیو دِست، ممفیس دپای، پدری، آنسو فاتی، مارتین بریتویت، سرخی روبرتو و فران تورس که تا پیش از فروش بازیکن نمی‌تواند در ترکیب بارسا به میدان برود و سرخیو بوسکتس که برای این بازی محروم است.

  اتلتیکو
با اعلام رسمی باشگاه اتلتیکومادرید، تست کرونای دیه‌گو سیمئونه سرمربی این تیم مثبت شده و مربی آرژانتینی اتلتی به قرنطینه رفته است. همچنین تست کرونای کوکه، آنتوان گریزمان، هکتور اره‌را و ژائو فلیکس نیز مثبت شده و این بازیکنان نمی‌توانند برای بازی یکشنبه برابر رایووایکانو در رقابت‌های لالیگا تیم خود را همراهی کنند.

  رئال‌مادرید
در اردوی مادریدی‌ها هم موارد زیادی کرونایی وجود داشت که چند موردشان ازجمله کاماوینگا، کورتوا و والورده تست تکراری‌شان منفی شد. با این‌حال وینیسیوس و یوویچ با اینکه علایمی از بیماری ندارند اما به‌دلیل تست مثبت قادر به حضور در ترکیب در بازی فردا با ختافه نخواهند بود و به بازی چهارشنبه‌شب جام حذفی مقابل آلکویانو هم نمی‌رسند. این بازیکنان برای بازی هفته آینده با والنسیا باید دوباره تست بدهند.

  سوپرجام ایتالیا
با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و برگزاری رقابت‌های سری‌آ با ۵۰درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها، باشگاه‌های اینتر و یووه به توافق رسیده‌اند تا درخواستی را به فدراسیون فوتبال ایتالیا ارائه دهند تا سوپرجام ایتالیا در پایان فصل برگزار شود. با توجه به کاهش حضور هواداران در دیدار فینال، این دو باشگاه حدود 1.5میلیون یورو درآمد کمتری از بلیت‌فروشی سوپرکاپ خواهند داشت. سوپرجام ایتالیا قرار است ۲۲دی در شهر میلان و ورزشگاه سن‌سیرو برگزار شود.

  سری‌آ
با توجه به قانون جدید واکسیناسیون در ایتالیا، بازیکنانی که واکسن نزده‌اند حق شرکت در مسابقه را ندارند. یک بازیکن اصلی رم که نام او فاش نشده، از دریافت واکسن خودداری کرده است. رم در پی متقاعد کردن اوست و اگر مقاومت این بازیکن ادامه یابد، رم باید به فکر جایگزین کردن او با بازیکنی دیگر باشد. پروتکل‌های جدیدی برای جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا درنظر گرفته می‌شود که روی ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها هم تأثیرگذار خواهد بود و احتمالا علاوه بر کارت سبز، برای ورود به ورزشگاه به نتیجه منفی تست کرونا تا حداکثر ۴۸ساعت قبل از بازی هم نیاز باشد.

  لیگ برتر
در ادامه تعویق بازی‌های لیگ برتر، یک مسابقه دیگر هم بین لسترسیتی و نوریچ لغو شد. این بازی قرار بود دیروز در کینگ‌پاور برگزار شود و دلیل لغو آن تعداد زیاد بازیکنان مصدوم و درگیر کرونا در تیم نوریچ بود. سرمربی آرسنال هم در آستانه دیدار حساس امروز این تیم مقابل منچسترسیتی برای دومین‌بار به کرونا دچار شد. آرتتا اولین‌بار در مارس۲۰۲۰ و کمی قبل از تعطیلی لیگ برتر به کرونا مبتلا شده بود. تومیاسو، سدریک و میتلند نایلز هم در آرسنال به‌دلیل ابتلا به این ویروس از حضور در تمرین و مسابقه محروم‌ شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید