• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 11 دی 1400
کد مطلب : 149655
+
-

نبرد غول پیر با غول جوان

رونمایی لیگ برتر و جذابیت‌هایش در سال نو میلادی

نبرد غول پیر با غول جوان

یک بازی بزرگ و سخت؛ البته برای آرسنال و نه منچسترسیتی. من‌سیتی و آرسنال 2 تیمی هستند که هر 5 مسابقه آخر خود را با اقتدار برده‌اند و حالا ساعت16امروز یکی باید ترمز دیگری را بکشد. آرسنال بدون آرتتا، سدریک، تومیاسو و میتلند نایلز که تست کوویدشان مثبت شده پا به این مسابقه می‌گذارد. در موردهای قبلی که آرتتا هم بود همگی به باخت بد او به استاد سابقش منتهی می‌شد؛ شکست 5 بر صفر در دور رفت این فصل، باخت یک بر صفر در دور برگشت فصل گذشته و شکست 4 بر یک در جام اتحادیه فصل قبل. هر 4 تیم بالای جدول هفته آتی مقابل هم بازی دارند؛ آرسنال میزبان منچسترسیتی است و از ساعت20 فردا چلسی از لیورپول میزبانی می‌کند.
   آرسنال در 3‌بازی آخرش 14گل به حریفان زده؛ نوریچ (5-صفر)، ساندرلند (5-یک)، لیدز (4-یک)، وستهم (2-صفر) و ساوتهمپتون (3-صفر). گواردیولا هر 10‌بازی آخر لیگ برتری‌اش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته. عملکرد من‌سیتی در 5بازی آخر در همه رقابت‌ها به این صورت بوده؛ پیروزی بر برنتفورد (1-صفر)، لسترسیتی (6-3)، نیوکاسل (4-صفر)، لیدز (7-صفر) و ولوز (یک-صفر).
   گواردیولا برای چهارمین‌بار در دوران حضورش در سیتی، تیمش را به حداقل 10‌پیروزی پیاپی رسانده است؛ درحالی‌که در تاریخ لیگ برتر هیچ سرمربی دیگری نتوانسته بیش از 2‌بار (مقاطع مختلف) تیمش را به 10برد پیاپی برساند؛ پپ گواردیولا با 4‌بار، فرگوسن با 2‌بار و آرسن ونگر با 2‌بار در این زمینه رکورددار بوده‌اند.
   آرسنال 9‌بازی پشت‌هم مقابل منچسترسیتی در لیگ با شکست روبه‌رو شده. این طولانی‌ترین روند در تاریخ باشگاه است که آرسنال مقابل حریفی در لیگ شکست می‌خورد. آخرین باری که آرسنال توانست در لیگ برتر منچسترسیتی را شکست دهد سال2015بود که بازیکنانی مثل چک، مونرئال، کوشیلنی، رمزی، فلامینی، اوزیل، ولکات، ژیرو و... در این تیم بازی می‌کردند که تعدادی از آنها بازنشسته شده‌اند.
   آرسنال در 12‌بازی قبلی لیگ‌ مقابل منچسترسیتی 10‌گل در 15‌دقیقه ابتدایی خورده.
   منچسترسیتی در حالی رکورد 113‌گل زده در یک‌سال میلادی در لیگ برتر را به ثبت رساند که تا پیش از این، رکورد بیشترین تعداد گل زده لیگ برتری در یک‌سال میلادی نیز در سال2017 توسط شاگردان پپ به ثبت رسیده بود با این تفاوت که آنها بخش دوم سال2021 را بدون در اختیار داشتن مهاجم شماره9 تخصصی سپری کردند.
   تیم‌هایی که از آخرین‌باری که آرسنال منچسترسیتی را شکست داده، موفق به شکست منچسترسیتی شده‌اند؛ چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام هرکدام 5‌بار، لسترسیتی و لیورپول هرکدام 4‌بار، کریستال پالاس، ساوتهمپتون و ولورهمپتون هر کدام 2‌بار، برایتون، اورتون، لیدز، نیوکاسل و نوریچ هم کدام یک‌بار.
   در غیاب آرتتا، دستیار مربی آرسنال آلبرت استیوونبرگ هدایت دیدار امروز آرسنال مقابل منچسترسیتی را برعهده خواهد داشت. حتی گفته می‌شد شاید مرتساکر در این بازی سرمربی باشد.
   آرسنال توانسته 17‌بازی آخر خود از 22‌بازی که انجام داده با حضور گابریل مالاگائش را با پیروزی پشت‌سر بگذارد.
   یکی از رکوردهای تاریخی آرسنال در هفته گذشته حفظ شد. آرسنال (۲۰۰۱-۲۰۰۲) تنها تیمی که در تمامی مسابقات موفق به گلزنی شد. این رکورد بعد از شکست سه‌شنبه شب لیورپول در مصاف با لسترسیتی کماکان در اختیار توپچی‌هاست.
   اختلاف سیتی با تیم دوم یعنی لیورپول به 8 امتیاز افزایش یافته و اگر آرسنال نتواند در این بازی کاری برای مدعیان بکند، سرنوشت قهرمانی لیگ از همین حالا مشخص خواهد شد. توپچی‌ها در رده چهارم 15امتیاز با سیتی فاصله دارند و همین‌قدر با تیم برنتفورد در رده چهاردهم.
   در همه رویارویی‌های گذشته بین 2 تیم بردهای بیشتر برای آرسنال بوده و این تیم توانسته 98بار سیتی را ببرد، 45مساوی و 61برد برای من‌سیتی.

سروصدای یک‌بلژیکی
روملو لوکاکو یکی از خبرسازترین چهره‌های فوتبالی در 24‌ساعت اخیر بوده است. مهاجم بلژیکی که در تابستان گذشته با انتقال رکورد شکن 115‌میلیون یورویی از اینتر راهی چلسی شد، به تازگی مصاحبه‌ای اختصاصی با اسکای اسپرت داشته و مدعی شده از شرایطش در جمع آبی‌ها راضی نیست. او در این مصاحبه درخصوص آخرین شرایط خودش گفته است: «از لحاظ بدنی فرم مناسبی دارم، اما بابت شرایط فعلی‌ام در چلسی خوشحال نیستم. توخل سیستم متفاوتی را برای بازی تیم درنظر گرفته است. از وضعیتم رضایت ندارم اما الان زمان تسلیم شدن نیست. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و تسلیم نخواهم شد.»
البته این تنها بخش‌هایی از صحبت‌های جنجالی لوکاکو نبوده است. مهاجم بلژیکی در این مصاحبه برای اینتری‌ها سنگ تمام گذاشته و گفته است:‌ «الان زمان مناسبی برای صحبت کردن و بیان احساساتم است. همیشه گفته‌ام که اینتر در قلب من قرار دارد. می‌دانم که روزی به اینتر برمی‌گردم و امیدوارم که اینطور شود.»

  واکنش‌ها به مصاحبه
هواداران چلسی که حسابی از لوکاکو و صحبت‌هایش درخصوص علاقه به اینتر عصبانی بودند، روز گذشته با یک‌ بنر خودشان را به محل تمرین رساندند، بنری که در آن نوشته شده بود: «کسانی که زیر باران از ما فرار می‌کنند مهم نیستند، بلکه کسانی که در توفان کنار ما می‌مانند، مهم هستند. خداحافظ روملو.»توخل سرمربی چلسی هم به این مصاحبه واکنش منفی نشان داده و گفته است: «راستش را بخواهید، مصاحبه روملو را دوست نداشتیم چون به سر و صداها نیاز نداریم. ما به محیطی آرام و تمرکز در کار نیاز داریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید