• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 11 دی 1400
کد مطلب : 149656
+
-

بارسا تیم‌ملی‌تر شد

موراتا تازه‌ترین گزینه‌ای است که از تیم ملی اسپانیا به بارسلونا می‌رود

بارسا تیم‌ملی‌تر شد

تیم بارسلونا هر روز به تیم ملی اسپانیا شبیه‌تر می‌شود. بارسا با یوونتوس بر سر جذب موراتا به توافق نهایی رسید و فقط مانده مشکل حل‌نشده با اتلتیکو مادرید که صاحب واقعی این بازیکن است. یوونتوس آمار گلزنی فاجعه‌باری در این فصل داشته و حتی اگر علاقه بارسا هم نبود، قصد داشت مهاجم دیگری را جایگزین موراتا کند. نظر بارسا این بود که موراتا با ممفیس معاوضه شود که یووه آن را نپذیرفت. آلگری علاقه‌ای به جانشین‌کردن موراتا با دیپای ندارد. او یک مهاجم و شماره 9 می‌خواهد، بازیکن‌هایی مانند میلیک، ایکاردی و اسکاماکا و اخیرا اوریگی موردعلاقه او هستند. اتلتیکو هم دوست ندارد بارسا را که رقیب این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان است، تقویت کند اما رابطه بین آنها پیچیدگی‌هایی دارد. اتلتی هنوز بابت انتقال قرضی گریزمان مبلغی به بارسا بدهکار است و برای همین شرط کرده که قرارداد موراتا با بارسا در تابستان قطعی و دائمی شود و از این محل مبلغ 35میلیون یورو به اتلتیکو برسد. با این انتقال به‌نظر می‌رسد نفرت از موراتا نزد رئالی‌ها بیشتر شود. محصول آکادمی رئال یک‌بار به یکی دیگر از دشمنان دیرینه باشگاه یعنی اتلتیکو مادرید رفته بود و حالا قرار است تا تابستان2023 در بارسلونا باشد.
   بارسا هنوز نتوانسته مجوز بازی فران تورس را بگیرد، چون پیش از آن طبق قوانین لالیگا برای رعایت سقف پرداخت دستمزد در باشگاه باید بازیکنی را بفروشد یا از بازیکنان موجود تخفیف عمده بگیرد. یک قانون دیگر هم هست به نام یک به چهار به این معنا که با خرج‌کردن هر یورو برای خرید بازیکن باید 4یورو درآمد وجود داشته باشد که این قانون هنوز در بارسا رعایت نشده است.   با آمدن موراتا و دستمزد این بازیکن چاره‌ای نیست تا باشگاه از شر بازیکنان گرانی مثل اومتیتی، لنگله، دمبله، کوتینیو و... در همین نقل‌وانتقالات زمستانی خلاص شود.
   لوئیس انریکه با ریشه رئالی اما دشمن این تیم و سابقه یاغی‌گری و رفتن به بارسلونا هم‌اکنون سرمربی تیم ملی اسپانیاست. او در یورو حتی یک بازیکن هم از رئال مادرید به تیم ملی دعوت نکرد. در عوض، او وظیفه خودش می‌داند که جوان‌هایی که چند بازی برای بارسلونا انجام می‌دهند را به تیم ملی دعوت کند و آنها را در ترکیب ثابت قرار دهد؛ فاتی، پدری، اریک گارسیا، گاوی و... حالا بازیکنان ملی‌پوش مثل فران تورس، موراتا، آسپلیکوئتا و... هم سر از بارسلونا در‌آورده‌اند و ماتادورها را مثل جام جهانی2010 به شعبه دوم بارسا تبدیل کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد آسپلیکوئتا هم برای پوشیدن پیراهن آبی‌واناری در تابستان آینده متقاعد شده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید