• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 9 دی 1400
کد مطلب : 149614
+
-

روی خط خبر/ ناگفته‌هایی از یک دیدار معمولی

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری درباره دیدار اخیر رهبر معظم ‌انقلاب با رئیس‌جمهوری سابق گفت: دیدار دولتمردان سابق با رهبر معظم انقلاب مسبوق به سابقه‌ بوده و دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب به درخواست رئیس‌جمهور سابق و با پیگیری‌های مکرر او انجام شده‌است.  به‌ گزارش مهر، مهدی فضائلی افزود: مقام ‌معظم ‌رهبری همواره دیدارهای متنوع و متعددی با افراد داشته و دارند. بعضی از این دیدارها، کاری و با دولتمردان و فرماندهان نظامی کشور است و در دوره مسئولیت‌شان و برخی دیگر با دولتمردان سابق یا حتی غیردولتمردان. وی ادامه داد: به‌جز ایام شیوع کرونا، دیدارهای رهبر معظم‌انقلاب با افراد مختلف با شئون، سلایق و جایگاه‌های مختلف همواره ادامه داشته‌است. بنابراین، دیدار دولتمردان سابق با مقام ‌معظم ‌رهبری بحث جدیدی نیست.  فضائلی با بیان اینکه این دیدار به درخواست آقای روحانی و با پیگیری‌های مکرر او انجام شد که البته جنبه کاری هم نداشت و به‌عبارتی نوعی تجدید دیدار بود، اضافه ‌کرد: بحث‌هایی هم که مطرح شده، بحث‌های روز نبودند و در مجموع می‌توان گفت دیداری معمولی بوده است.

    وظیفه امروز مسئولان از دیدگاه رئیس مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز گفت: ما مسئولان باید در هر لحظه بیش‌از قبل به وظایف خود در قبال این‌همه فداکاری و مجاهدت مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال آنان، رفع مسائل معیشتی مردم و به‌ویژه مدیریت گرانی‌هاست.  به‌گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی افزود: ملت ایران از آزمون سخت نجات کشور از ناامنی و آشوب سربلند بیرون آمد و امروز آزمون اصلی، پیش روی مسئولان است، مبنی بر اینکه باید رفع مشکلات مردم در دستور کار آنان قرار گیرد که ان‌شاءالله ما از این آزمون با تلاش و مجاهدت سربلند بیرون بیاییم. وی تأکید کرد: امروز موازی‌کاری و دامن‌زدن به اختلاف‌ها، اتخاذ تصمیم‌ها بر مبنای آزمون و خطا، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فاصله گرفتن از تمرکز بر رفع مسائل اقتصادی، خلاف وظایف ما در قبال مردم است.

   اولتیماتوم اژه‌ای به دادسرای کارکنان دولت
رئیس قوه قضاییه صبح دیروز در جریان بازدید سرزده میدانی از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه۲۸ تهران) در واکنش به برخی آمارسازی‌ها و عدم توازن در ارجاع پرونده‌ها به شعب مختلف بازپرسی کارکنان دولت، ضمن تذکر به دادستان تهران، دستور داد چنانچه رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک‌ماه دیگر اصلاح نشود، نسبت به برخورد قانونی با مسئول مربوطه این بخش اقدام مقتضی به عمل آید.  به‌گزارش میزان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین در این بازدید به مسئولان دادسرای کارکنان دولت و به‌ویژه دادستان تهران تأکید کرد از هرگونه اخلال در فرایند رسیدگی به پرونده‌های حجیم به واسطه جابه‌جایی پرونده‌ها از یک شعبه قضایی به شعبه دیگر جلوگیری شود. وی همچنین هنگام گفت‌وگوی چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، به مسئولان مربوط ازجمله دادستان تهران تأکید کرد نسبت به پیگیری دستورهای صادره در جریان ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی، اهتمام ویژه به‌عمل آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید