• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149069
+
-

خسته از این همه تکرار

یکی از تکراری‌ترین خبرهای فوتبال ایران در یک دهه گذشته، بدون تردید مربوط به تهدید پرسپولیس و استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه حذف از لیگ قهرمانان بوده است. مخصوصا از زمانی که سختگیری‌های کنفدراسیون در مورد صدور مجوز حرفه‌ای بیشتر شد، هیچ فصلی نبوده که سرخابی‌ها با سر سلامت و راحت جواز حضور در لیگ قهرمانان را به‌دست بیاورند. همیشه اول کلی کشمکش و درگیری و تهدید به حذف وجود داشته و نهایتا در لحظات آخر یک جوری کار را سرهم‌بندی کرده‌اند و مجوز را گرفته‌اند. معمولا هم بعد از این بخش آخر مختصر جشنی برگزار می‌شود و مدیران باکفایت فوتبال ایران به هم تبریک می‌گویند، بدون اینکه یادشان باشد اصل مشکل هنوز برطرف نشده و نیاز است عیوب ساختاری پرسپولیس و استقلال یک‌بار برای همیشه برطرف شود.
شما اگر الان در خیابان هم از یک مخاطب کم‌سال فوتبال سؤال کنید، او به وضوح مشکلات اساسی پرسپولیس و استقلال را برخواهد شمرد؛ اینکه مالکیت هر دو باشگاه مشترک است، اینکه حق پخش تلویزیونی نمی‌گیرند، اینکه برخلاف گزارش‌های رسمی و دولتی، هر دو تیم از نظر اقتصادی زیان‌ده هستند و... وقتی همه ما می‌دانیم چه خبر است، چطور انتظار داریم AFC بی‌اطلاع باشد؟ تا کی آنها باید گول بخورند و زمان بدهند؟ طبیعی است که بالاخره یک‌بار یک جا این داستان تمام خواهد شد. پارسال نشد، امسال. امسال نشود، سال بعد. وقتی عربستانی‌ها به‌صورت داوطلبانه هر فصل اجازه حضور در لیگ قهرمانان را به چند باشگاه مطرح، اما مشکل‌دار خود نمی‌دهند، مدارای ابدی فدراسیون فوتبال با سرخابی‌ها منطقی نخواهد بود.
در هر صورت به تازگی بار دیگر شایعه ابطال مجوز حضور پرسپولیس و استقلال در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا قوت گرفته و گفته می‌شود این اتفاق همین روزها رسمی خواهد شد. از همه بامزه‌تر اما این است که برخی هواداران پرسپولیس و استقلال هم دست به دعا برداشته‌اند بلکه این اتفاق رخ بدهد و دولتمردان یک‌بار برای همیشه ناچار به حل مشکلات اساسی این دو باشگاه شوند. اگر یک فصل غیبت از لیگ قهرمانان می‌تواند منجر به چنین دستاوردی شود، قطعا ارزشش را دارد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید