• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226559
+
-

نتیجه نظرسنجی یک نهاد معتبر

75درصد مردم: تکرار رئیسی

مردم خواستار تداوم رویکردهای دولت سیزدهم شدند

گزارش
75درصد مردم: تکرار رئیسی

درحالی‌که طی روزهای اخیر حضور چهره‌های سیاسی برای ثبت‌نام در انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری، حال‌ و هوای سیاسی ویژه‌ای به کشور بخشیده‌است، روشن شدن رویکرد کاندیداها در قبال راهبردهای ترسیمی ازسوی دولت سیزدهم از مطالبات محوری افکارعمومی به‌شمار می‌رود.
نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی کشور که در اختیار همشهری قرار گرفته‌است، نشان می‌دهد حدود 75درصد از مخاطبان این نظرسنجی، خواستار تداوم رویکردها و راهبردهای دولت سیزدهم ازسوی سکانداران دولت چهاردهم هستند؛ موضوعی که از موفقیت‌آمیز بودن مسیر حرکتی دولت شهیدرئیسی حکایت دارد. علاوه‌بر این، تشییع میلیونی شهدای خدمت در شهرهای مختلف کشور طی روزهای اخیر مهر تأیید دیگری است بر کارنامه قابل‌قبول دولت سیزدهم؛ دولتی که با هدایت شهیدرئیسی با اتخاذ راهبردهای مؤثر، در مسیر تحقق مطالبات محوری مردم حرکت کرد و توانست موفقیت‌های قابل‌توجهی را نیز در حوزه‌های چندوجهی به‌دست آورد. در شرایط کنونی اما، به‌نظر می‌رسد کاندیداهای تصدی صندلی ریاست‌جمهوری‌ چهاردهم، بیش از هر چیز باید سیاست‌های خود را در قبال راهبردهای درپیش گرفته شده ازسوی دولت سیزدهم برای افکارعمومی تبیین کنند؛ موضوعی که در ادامه به بررسی ضرورت‌های اتخاذ چنین رویکردی می‌پردازیم.

تکمیل مسیر 3ساله
 یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه ناظر بر این نکته اساسی است که دولت‌سیزدهم در پایان سومین سال فعالیت خود قرار دارد و هنوز بخش قابل‌توجهی از اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌ها در نیمه راه است؛ بنابراین تکمیل چنین فرآیندی باید از اصلی‌ترین رویکردهای مدنظر دولت چهاردهم باشد.

جلوگیری از زیان‌های مادی و معنوی
نکته مهمی که باید ازسوی کاندیداهای ریاست‌جمهوری چهاردهم مورد توجه ویژه قرار گیرد، خسارت‌های مادی و معنوی سنگینی است که در پی‌ نادیده گرفتن رویکردها و راهبردهای ترسیمی ازسوی دولت سیزدهم، به کشور و مردم تحمیل خواهد شد. برای پیشبرد مسیر پیموده ‌شده طی 3سال گذشته که با دستاوردها و رضایت جامعه همراه بوده، هزینه‌های مادی و معنوی قابل‌توجهی صرف شده که نباید اجازه از دست رفتن آنها را داد.

چشم‌انداز 8ساله
 با توجه به اینکه دولت‌ها برای تحقق بسیاری از کلان‌راهبردهای خود، مسیری 8ساله تعریف می‌کنند و بسیاری از فرآیندهای اساسی دولت‌سیزدهم نیز براین مبنا طرح‌ریزی شده‌است، بنابراین ادامه سیاستگذاری‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف ازجمله مهم‌ترین مطالبات مردمی از دولت چهاردهم به‌حساب می‌آید که باید مدنظر کاندیداها قرار داشته باشد.


صیانت از سرمایه‌های اجتماعی
به‌دنبال شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه ایشان، شاهد شکل‌گیری محور وحدت حول «شهدای خدمت» در کشور بودیم که بازتاب بین‌المللی گسترده‌ای نیز پیدا کرد و تجلی سرمایه‌های اجتماعی سترگ نظام جمهوری‌اسلامی بود. در چنین شرایطی نباید اجازه داد ایجاد دوقطبی‌های کاذب سیاسی، زمینه‌ساز فرسایش سرمایه‌های اجتماعی شود.


تداوم ریل‌گذاری‌های انجام شده
دولت شهیدرئیسی طی حدود 3سال گذشته برای تحقق راهبردهای ترسیمی در حوزه‌های مختلف، ریل‌گذاری کرده‌است که عدم‌پیگیری سیاستگذاری‌های انجام شده، آسیب‌ها و تبعات سنگینی را برای جامعه به‌دنبال خواهد داشت؛ موضوعی که حرکت در مسیر ریل‌گذاری انجام شده را به مطالبه‌ای محوری از دولت آینده تبدیل کرده‌است.

حفاظت از دستاوردها
کارنامه دولت سیزدهم طی حدود 3سال گذشته نمودار موفقیت‌ها و دستاوردهایی است که در حوزه‌های متکثر، زمینه‌ساز بالندگی سیاسی – اقتصادی ایران، نه‌تنها در سطح منطقه، بلکه در سطح جهانی شد. درچنین شرایطی، حفاظت از دستاوردها و موفقیت‌های کسب شده، از محوری‌ترین انتظارات جامعه از دولت چهاردهم به‌شمار می‌رود که باید مدنظر کاندیداها قرار داشته باشد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید